تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه میادین دریایی فروزان و فرزاد با مشارکت ملی حفاری ایران
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی ایران از مشارکت و همکاری ملی حفاری با شرکت پترو پارس در توسعه میادین دریایی فروزان و فرزاد خبر داد.

سید عبداله موسوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی ایران گفت: شرکت ملی حفاری در همکاری با شرکت پترو پارس در توسعه میدان نفتی فروزان و میدان گازی فرزاد در بلوک فارسی در آب‌های خلیج فارس مشارکت می‌کند.

او به توانمندی این شرکت در حفاری چاه‌های نفتی و گازی در دریا و خشکی اشاره کرد و بیان داشت: این شرکت در مدت ۴ دهه فعالیت، حفاری و تکمیل ۴۰۰ حلقه چاه نفت و گاز در آب‌های خلیج فارس از جمله در ۶ فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را در کارنامه خود دارد.

موسوی به توافق ضمنی میان ۲ شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه فعالیت‌ها و استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و دستگاه‌های حفاری و حضور فعال در میادین دریایی مدیران عامل ۲ شرکت موافقت کردند که استفاده حداکثری از توان ملی حفاری در زمینه دکل‌های دریایی و خشکی و تمامی خدمات جانبی صورت پذیرد و در این زمینه به زودی مشارکت نامه‌ای امضا و مبادله گردد.

این مقام مسئول به حضور فعال این شرکت در حفر چاه‌های اکتشافی، توسعه‌ای / توصیفی و تعمیری و تکمیلی در ۲ بخش جنوبی و شمالی میدان نفتی آزادگان در غرب کارون در استان خوزستان اشاره و بیان کرد: در تبادل این مشارکت نامه همچنین همکاری و توافق میان دو شرکت در برنامه توسعه این میدان نیز مطرح و جنبه اجرایی به خود خواهد گرفت.

شرکت ملی حفاری ایران علاوه بر حفر و تکمیل چاه‌های اکتشافی میدان آزادگان که منجر به کشف این میدان شد، تاکنون بیش از ۸۰ حلقه چاه توسعه‌ای و تکمیلی در بخش‌های جنوبی و شمالی این میدان حفاری کرده است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار