تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۹۵۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع گاز مایع بر اساس اطلاعات خانوارها در خوزستان انجام شود
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به توزیع نامناسب گاز مایع در استان گفت: توزیع گاز مایع( ال پی جی) در استان باید بر اساس اطلاعات خانوارهایی که نیاز به این فرآورده دارند انجام شود.

  امیر حسین نظری سه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: با توزیع نامناسب گاز مایع در استان به یک عده در استان ظلم می‌شود به ویژه ساکنان مناطق شمالی استان که در این فصل سال نیاز به گاز دارند.

وی گفت: برای توزیع مناسب گاز مایع در استان باید از اطلاعات خانوارهایی که نیاز به گاز دارند استفاده شود تا توزیع به درستی در مناطق مختلف استان انجام شود.

نظری ادامه داد: متاسفانه شبکه توزیع این گاز در استان مشکل دارد و بر اساس نیازمندی‌هایی که در استان هست توزیع گاز انجام نمی‌شود.

وی افزود: جمعیت خانوارهایی که در استان نیاز به گاز مایع دارند مشخص است و توزیع در مناطق مختلف استان بر اساس اطلاعات خانواری که وجود دارد کار سختی نیست، شرکت گاز استان منبع این اطلاعات است و باید برای توزیع مناسب گازمایع ورود کند.

نظارت بر توزیع گاز مایع مناسب نیست

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست گفت: حلقه مفقوده در توزیع گاز مایع ( ال پی جی) در استان نظارت بر شرکت‌های توزیع است.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: نظارت بر شرکت‌های توزیع گاز مایع در سطح استان به درستی انجام نمی‌شود، برای جلوگیری از وقوع تخلف در نحوه توزیع گاز مایع در استان باید نظارت‌ بر شرکت‌های توزیع این گاز بیشتر و بهتر انجام شود.

 مخالفت انباردارها در بندر امام (ره) برای استقرار مسوول فنی

ناصریان بیان کرد: یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار استان بر اساس درخواستی که اداره کل دامپزشکی استان داشته استقرار مسوول فنی در انبارهای بندر امام خمینی (ره) استان برای نظارت هر چه بهتر بر کالاهای وارداتی و نهاده‌های دامی است که در این انبارها ذخیره می شود.

وی گفت: انباردارها با این موضوع مخالفت کرده‌اند و با استقرار مسوول فنی در انبارها موافق نیستند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ادامه داد: هیچ یک از انبارهای این بندر پروانه بهداشتی ندارند و متاسفانه در بررسی هایی که انجام گرفت این فضاها در بخش‌های مختلف از جمله مسائل بهداشتی، صاحبان کالای مقصد و موارد زیادی دچار نواقص و مشکل هستند.

ناصریان ادامه داد: مقرر شده است به مدت ۱۵ روز به صورت موقت تا چند روز آینده کانکسی در محل درب خروجی این بندر برای استقرار دامپزشک و مسوول فنی مستقر شود تا شرایط برای حضور این افراد در انبارها فراهم شود.

وی گفت: لازم است که در این ستاد مصوبه‌ای برای برخورد با انباردارهایی که با استقرار مسئول فنی و دامپزشک در انبارها مخالفت می‌کنند مصوب شود.

ناصریان با اشاره به نحوه توزیع گوشت قرمز در استان بیان کرد: توزیع گوشت قرمز سهمیه‌ای باید در استان به گونه ای باشد که از برگشت آن به مرکز جلوگیری شود چون در این صورت امکان دریافت سهمیه بیشتر کالا برای استان مشکل‌تر خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه توزیع گوشت قرمز در استان به گونه ای بوده  که از ۱۳۸ تن گوشت سهمیه استان ۲۸.۵ تن توزیع شده و بیشتر این سهمیه به مرکز برگشت داده شده است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ادامه داد: باید در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شود که گوشت قرمز سهمیه ای که به استان تخصیص داده می شود در بین فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع شود تا از برگشت آن به مرکز جلوگیری شود.

بازنگری در قیمت‌ها بر اساس مصوبه مصوبه شورای تامین

ناصریان بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین در تاریخ ۲۴ آذر ماه امسال در مورد بازنگری و تغییر قیمت‌ها باید ستاد تنظیم بازار استان نیز ورود کند.

وی با اشاره به اینکه اغلب استان‌های کشور این مصوبه را اجرا کرده‌اند افزود: بر اساس این مصوبه در بخش حمل کالا، نانوایی‌ها و تاکسی تلفنی باید تغییر قیمت انجام شود.

ناصریان بیان کرد: ۳۰ درصد دفاتر تاکسی تلفنی در استان بعد از اصلاح قیمت بنزین ( درتاریخ ۲۴ آبان ماه امسال) و افزایش ندادن قیمت کرایه ها تعطیل شدند.

در ادامه این نشست مدیر کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: هفته گذشته نشستی را با انباردارهای بندر امام خمینی (ره) استان برگزار کردیم تا برای استقرار دامپزشک و مسوول فنی در انبارهای این بندر صحبت شود که متاسفانه تمامی انباردارها مخالف این موضوع هستند.

مصطفی کنارکوهی ادامه داد: از دلایل مخالفت انباردارها با این موضوع این است که انبارهای این بندر محل ذخیره کالا نیست و ترانزیتی است و نیازی به حضور مسوول فنی نیست و اینکه حضور مسئول فنی در انبارها برای بررسی کالاها امکان پذیر نیست.

وی گفت: ۳۶ انبار فعال در بندر امام (ره) استان وجود دارد که تنها چهار انباردار با حضور مسوول فنی و دامپزشک موافقت کرده اند.

با اصلاح قیمت بنزین (۲۴ آبان ماه امسال) مصرف گاز مایع به عنوان سوخت خودرو در استان بسیار افزایش یافت.

بعد از زمان اصلاح قیمت بنزین به مدت یک ماه استان با کمبود گاز مایع مواجه شد به گونه‌ای که بسیاری از مراکز توزیع این گاز در استان تعطیل شدند و قیمت هر سیلندر گاز تا سه برابر افزایش قیمت یافت.

با ورود سازمان صمت استان، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، شرکت ملی گاز و انجمن گاز مایع و دستگاه های نظارتی و افزایش سهمیه گاز مایع برای استان تا حدودی این مشکل برطرف شد اما همچنان بسیاری از مناطق استان به دلیل توزیع نامناسب گاز با مشکل کمبود گاز مایع مواجه هستند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گاز
:
:
:
آخرین اخبار