تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۵۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۴ طرح پتروشیمی برای ‌در شهرستان بندرماهشهر ایجاد می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی گفت: در منطقه ویژه پتروشیمی ۲۴ طرح بالادستی، میان‌دستی، تکمیلی و پایین دستی وجود دارد که برای نخستین بار در کشور در این منطقه اجرا می‌شوند‌.
  سید‌امید شهیدی‌نیا در آیین افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید اظهار داشت: خوشحالم که امروز شاهد افتتاح یکی دیگر از طرح‌های صنعت پتروشیمی در شهرستان بندرماهشهر هستیم؛ این طرح نماد تکیه به توان و دانش بومی است.

وی با اشاره به رونمایی 14 طرح دانش بنیان افزود: طرح‌های دانش بنیانی که امروز از آن‌ها رونمایی شد کاملا بومی و با تکیه بر فناوری و تخصص جوانان کشور است.

مدیر‌عامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی بیان کرد: در‌ منطقه ما 36 میلیون تن مواد‌ پتروشیمی تولید می‌شود که این مقدار 35درصد از صنعت پتروشیمی کل کشور است.

وی گفت: در منطقه ویژه پتروشیمی 24 طرح بالادستی، میان دستی، تکمیلی و پایین دستی وجود دارد که برای اولین بار در کشور در این منطقه اجرا می‌شوند؛ با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت و تنوع تولید محصولات پتروشیمی افزایش پیدا می‌کند.

شهیدی‌نیا با اشاره به فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی عنوان کرد: ما به طور جدی به دنبال طرح توسعه منطقه ویژه پتروشیمی هستیم؛ اخذ مجوز‌های این طرح در حال پیگیری بوده و با راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ظرفیت‌های جدیدی در بندرماهشهر به عنوان یکی از مراکز توسعه و پیشرفت کشور ایجاد می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار