تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۹۵۳۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده تعمیرات منازل آسیب‌دیده از سیل در شهرستان دشت آزادگان بسته شد
  فرماندار دشت آزادگان گفت: پرونده تعمیرات منازل آسیب دیده از سیل مهیب بهار امسال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بسته شد.

حمید سیلاوی افزود:کار تعمیرات و مستحکم سازی سه هزار و ۷۶۰ واحد مسکونی روستایی و شهری دشت آزادگان انجام شده و تمام واحدها پس از پایان کار ، تحویل مردم شده است.
وی با بیان اینکه کار واحدهای احداثی در نیمه نخست سال جاری به علت گرمای هوا و شرایط نامساعد جوی به نیمه دوم امسال کشیده شد افزود: هم اکنون کار ساخت یک هزار و۷۸۰ واحد مسکونی روستای و شهری این شهرستان با پیشرفت ۲۰تا ۸۰ درصد توسط استان معین (تهران) در حال انجام است که امید می‌رود با مشارکت نزدیک مردم ، کار ساخت واحدهای مسکونی تا پایان امسال به سرانجام نهایی برسد.
به گفته فرماندار دشت آزادگان برای هر واحد مسکونی احداثی آسیب دیده از سیل مهیب امسال ۳۵۰کیسه سیمان رایگان و میلگرد به اندازه نیاز توزیع شده است.
سیلاوی افزود: برای احداث هر واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از سیل ، ۱۵۰میلیون ریال کمک بدون عوض و ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت چهاردرصدی پرداخت می‌شود.سقف کمک بدون عوض برای منازل تعمیری ۵۰میلیون ریال و سقف تسهیلات بانکی در این شهرستان ۲۵۰میلیون ریال بود.

تشکیل پرونده تا پایان بهمن ماه
فرماندار دشت آزادگان گفت: پایان بهمن امسال آخرین فرصت برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات برای خانوارهای سیل زده این شهرستان و معرفی به بانک تعیین شده است.
سیلاوی افزود: همه خانوارهای متقاضی دریافت خسارت سیل تا بهمن ماه فرصت دارند فرم تقاضا را پر کرده و برای تعیین و پرداخت خسارت ، پرونده تشکیل دهند.
وی با بیان اینکه این تاریخ تمدید نمی‌شود افزود: هنوز تعداد کمی از خانوارها ساکن در مناطق شهری سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان هستند که به هر دلیل تمایلی برای تشکیل پرونده خسارت سیل ندارند بنابراین این دسته از شهروندان متوجه باشند اعتراض‌ها و درخواست‌های بعدی آنان برای دریافت خسارت سیل پذیرفتنی نیست.
در جریان سیل مهیب بهار امسال که دست کم در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بود حدود ۱۶۰هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و تاسیسات عمرانی ، مسکونی و  کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد که بیشترین حجم خسارت به میزان ۸۰هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی بود.
در جریان این سیل بسیاری از روستاهای غرب خوزستان شامل دشت آزادگان و هویزه و حمیدیه در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار