تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۹۵۳۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت حوضچه پرورش ماهی شیوند متوقف شد
بخشدار دهدز از توابع شهرستان ایذه گفت: دریچه انتقال آب به طرح پرورش ماهی شیوند پلمب و فعالیت این حوضچه که مجوز آن پیشتر ابطال شده بود، متوقف شد.

محسن البرزی  اظهار داشت: این طرح پرورش ماهی بیش از ۲۰ سال در روستای شیوند در حال فعالیت است و اهالی منطقه بارها نسبت به آلودگی استخرهای پرورش ماهی اعتراض کرده و خواستار تعطیلی آن شده بودند.

وی افزود: در چندین مرحله از این طرح شکایت شده بود تا اینکه بالاخره قاضی پرونده حکم پلمب دریچه‌های آب ورودی به حوضچه‌های این طرح پرورش ماهی را صادر کرد.

وی تأکید کرد: قبل از پلمب دریچه‌های ورودی آب، فرصت کافی به مدیران این طرح داده شد تا با فروش و انتقال ماهی‌های این حوضچه، نسبت به خالی کردن آن اقدام کنند.

البرزی با بیان اینکه طرح یاد شده دارای موافقت اصولی اولیه بوده تصریح کرد: خواسته عموم مردم این منطقه این است که فعالیت این طرح پرورش ماهی به کلی متوقف شود.

 مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان مرداد سال جاری درباره فعالیت این طرح پرورش ماهی  گفته بود: مجوز واحد پرورش ماهی شیوند حدود سه ماه پیش باطل شده و طبق قانون و رای قطعی دادگاه باید تخریب شود اما مهلت سه چهار ماهه از دادگاه دریافت کرده تا بچه ماهی هایی که به تازگی در استخر رهاسازی کرده بود، رشد کرده و پس از آن تخریب شود.

منطقه شیوند از سه روستای نو شیوند، پشت آسیاب و بزرگ شیوند تشکیل و در دهستان دنباله رود دهدز واقع شده است.

باغات انار، گردو و انار، شالیزارهای برنج، طبیعت بکر و آبشار معروف شیوند از جمله جاذبه‌های گردشگری این روستاها هستند، شیوند به واسطه این جاذبه‌ها به بهشت گمشده خوزستان معروف شده است.

:
:
:
آخرین اخبار