تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۹۵۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف/ تصاویر
هنرمندان غالباً پیام‌ها و یا جزئیات کوچک منحصر به فردی را به نقاشی‌های خود اضافه می‌کنند که در نگاه اول مشاهده آن‌ها غیرممکن است.
 آیا شما هم از عاشقان هنر هستید؟ اگر جوابتان بله است، این مطلب چیز‌های جالب بسیاری را برای شما خواهد داشت. همانطور که می‌دانید، هنر فقط منبعی الهامبخش نیست، بلکه از آن می‌توان به عنوان یک راز بزرگ هم نام برد. هنرمندان غالباً پیام‌ها و یا جزئیات کوچک منحصر به فردی را به نقاشی‌های خود اضافه می‌کنند که در نگاه اول مشاهده آن‌ها غیرممکن است. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا نقاشی‌های شاهکاری را مورد بررسی قرار دهیم که اسراری غافلگیرکننده را در خود جای داده اند.

۱۰. گوش اشتباه!

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

«ونسان ون گوگ» بزرگترین نقاش هلندی که به خاطر شاهکارهایی، چون «شب پرستاره» و «گل‌های زنبق» شناخته می‌شود، یکی از کسانی است که تاثیر شگرفی بر هنر در قرن بیستم داشته است. پرتره او با گوش باندپیچی شده، این هنرمند را در یک اتاق زرد نشان می‌دهد که گوش راست او مجروح شده است. اما در واقعیت، او گوش چپ خود را بریده بود. اختلاف این پرتره با واقعیت، این حقیقت را نشان می‌دهد که ون گوگ از آینه برای کشیدن تصویری از خودش استفاده کرده است. به نظر می‌رسد که قطع کردن گوش یک واکنش عجیب و خشن از سوی ون گوگ بوده است! اما تاریخ آن را با این واقعیت توضیح می‌دهد که وی در هنگام کشیدن این نقاشی، عمیقاً دچار مشکل شده بود و ظاهرا در حال از دست دادن سلامت روحی و ذهنی خود بوده است.

۹. نقاشی زیر نقاشی

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

اگر به تابلوی «گیتاریست پیر» پابلو پیکاسو با دقت نگاه کنید، می‌توانید شبح چهره زنی را در قسمت بالایی گردن مرد نوازنده مشاهده کنید. پس از گرفتن تصاویر مادون قرمز و اشعه ایکس از این تابلو، محققان «موسسه هنر» شیکاگو چند شکل دیگر را که در زیر آن پنهان شده بود کشف کردند. به احتمال زیاد این هنرمند پول کافی برای خرید بوم‌های جدید نداشته است و مجبور به نقاشی بر روی بوم‌های قدیمی شده است. البته در آن زمان استفاده مجدد از بوم‌های قدیمی و استفاده شده در میان نقاشان، معمول بوده است. زیرا بسیاری از آن‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کرده اند.

۸. روز پنهان در شب

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

«رامبرانت» یکی دیگر از نقاشان هلندی، استاد سایه و روشن در نقاشی است. تابلوی «همراهی کاپیتان فرانس بَنینگ کاک با سروان ویلم ون رایتنبرگ» که با نام «نگهبان شب» معروف است، مشهورترین و پرحاشیه‌ترین اثر رامبرانت است که در اوج کار خود آن را کشید. این نقاشی، نظامیانی را کاملاً مجهز و آماده برای شروع یک مأموریت نشان می‌دهد. در طول ترمیم آن در سال ۱۹۴۷، این نقاشی از یک لایه ضخیم از دوده تمیز شد. پس از آن آشکار شد آنچه که به عنوان نگهبان شب می‌شناسیم اصلا تصویر شب نیست، بلکه نمایی از روز است. گذشت زمان و نشستن لایه‌هایی از گردوغبار تابلو را تاریک کرده بود و ظاهری شب مانند به آن بخشیده بود.

۷. آناتومی در آفرینش آدم

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

برخی از متخصصان آمریکایی در زمینه آناتومی عصبی معتقد بودند که تابلوی «آفرینش آدم» اثر «میکل آنژ» اشاراتی به آناتومی بدن دارد. آن‌ها استدلال می‌کنند که قسمت راست نقاشی از نظر آناتومی، تصویری دقیق ازمغز است. حتی پیچیده‌ترین اجزای مغز مانند: مخچه، عصب بینایی و غده هیپوفیز را می‌توانید در آن ببینید.

۶. نماد قدرت

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

چهره‌های «دیوید و گلیات» در یک نقاشی دیواری از کلیسای «سیستین» که توسط میکل آنژ کشیده شده است، یک حرف عبری را تشکیل می‌دهد که نمادی از قدرت در عرفان عبری است. جای تعجب نیست که شکل‌های موجود در نقاشی بسیار قدرتمند به نظر می‌رسند.

۵. رامبرانت ۲ بعدی!

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

«مارگارت لیوینگستون» و «بول کونوی» به بررسی پرتره خودنگاره رامبرانت پرداختند و ثابت کردند که این نقاش از نوعی اختلال چشمی رنج می‌برده است. این ویژگی باعث می‌شد تا هنرمند کمی متفاوت جهان را ملاحظه کند و دنیا را به جای اینکه ۳ بعدی ببنید، ۲ بعدی ببیند. با این وجود این امکان وجود دارد که این اختلال چشمی به رامبرانت کمک کرده است تا شاهکار‌های جاودانه خود را خلق کند.

۴. پیش‌بینی پایان جهان

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

محقق ایتالیایی «سابرینا فورلا گالیسیا»، تعبیری غیرمعمول از تابلوی «آخرین شام» لئوناردو داوینچی ارائه داد. او می‌گوید که این هنرمند پیش بینی پایان جهان را در نقاشی خود که در ۲۱ مارس ۴۰۰۶ میلادی اتفاق خواهد افتاد، به جای گذاشته است. برای دست‌یابی به چنین نتیجه و استنتاجی، کد ستاره شناسی و ریاضیاتی این نقاشی را رمزگشایی کرده است.

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

این تنها رمز و راز تابلوی «آخرین شام» نیست. دستان مسیح و حواریون به همراه قرص‌های نان روی میز، چیزی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند به شکل یک متن موسیقیایی خوانده شود. پس از اجرای این متن، یک آهنگ کوتاه ایجاد می‌شود.

۳. جهان به رنگ زرد

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

تقریباً تمام نقاشی‌های ون سان ون گوگ دارای رنگ زرد غالب هستند. ون سان ون گوگ، نقاش هلندی بیشتر از هر وقت دیگری در پایان زندگی اش از «رنگ زرد» برای خلق آثارش استفاده می‌کرد. برخی به علت حضور زیاد رنگ زرد در نقاشی‌های سال‌های آخر زندگی ونسان و اجاره خانه زرد در «آرل» به یک نقص بینایی اشاره می‌کنند که منجر به «زرد بینی» شده و یکی از عوارض مصرف دارو‌های است که امروزه در بیماری‌های قلب و عروق کاربرد دارند، ولی در آن زمان در درمان صرع و مشکلات گوارشی به کار می‌رفتند. وی در اواخر عمر به شدت از بیماری روانی و فشار روحی رنج می‌برد. جنون وی باعث مسمومیتش با سرب به دلیل تماس با رنگ و خوردن گاه به گاه آن نیز گردیده بود.

۲. موتسارت و فراماسون‌ها

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه «ولفگانگ آمادئوس موتسارت» یک فراماسون بوده است. حتی در پرتره کودکی او که توسط «پیترو آنتونیو لورنزونی» کشیده شده است نیز یک نماد فراماسونی وجود دارد. یک دست پنهان که نشان دهنده یک رتبه سلسله مراتبی در جامعه مخفی فراماسون‌ها است.

۱. مونالیزای بی دندان

راز‌های بزرگ پنهان در نقاشی‌های معروف

چه چیزی باعث شده است که لبخند مونا لیزا اینقدر دلربا و فریبنده باشد. «جوزف بارتوسکی»، دندانپزشک و متخصص هنر، نقاشی لئوناردو داوینچی را با دقت مطالعه کرده است و ادعا کرده است که از راز این لبخند جادویی پرده برداشته است. او معتقد است که مونالیزا دندان‌های جلویی خود را از دست داده است و این بر حالت چهره وی تأثیر داشته است! چه سورپرایزی!

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار