تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بومی سازی لوله‌های خطوط انتقال نفت در خوزستان
مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: پروژه تولید لوله های انتقال نفت از مرحله سنگ تا لوله نهایی در داخل کشور بومی سازی شد.
 بهرنگ اهدایی مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: انتقال نفت خام از جنوب غربی ایران به جنوب شرقی کشور در کنار سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز صورت می گیرد که بنا بود لوله‌های آن از خارج کشور تهیه شود.

او افزود: با واردات لوله حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارز خارج می‌شد، اما امروز با توجه به شرایطی که رخ داد و همکاری همه جانبه‌ مسئولان در این زمینه، پروژه تولید لوله های انتقال نفت  از مرحله سنگ تا لوله نهایی در داخل کشور بومی سازی شد.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز بیان داشت: از سال ۹۸ برگشت به ریل تولید فولاد اولویت اصلی شد که در این میان شرکت توسعه نفت و شرکت ملی گاز با توجه به شرایط حاکم بسیار کمک کردند تا امروز ما بتوانبم بسیاری از نیاز‌های صنعت نفت و گاز را بومی سازی کنیم.

او افزود: در قدم اول ما خط تولید شرکت فولاد اکسین را اورهال کردیم، این روش که در فولاد اکسین رخ داد طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بود به طوری که ۸۰ هزار نفر ساعت زمان برد و مدت ۱۵ روز به طول انجامید.

ابراهیمی تصریح کرد: خط تولید به حداکثر آمادگی رسید و پروژه بسیار مهمی دردست کار گرفته شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار