تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۵۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه چیز در مورد بخش‌های مختلف باغ پیترهوف


باغ پیترهوف (باغ فواره‌ها)

از مهم ترین و با اهمیت ترین جاذبه‌های گردشگری شهر سنت پترزبورگ روسیه، می توان به باغ پیترهوف اشاره کرد. این باغ بسیار دیدنی در امتداد خلیج فنلاند واقع شده است. پیترهوف به علت داشتن فواره‌های بسیار این باغ را با نام باغ فواره‌ها نیز می شناسند. باغ پیترهوف مجموعه ای است که شامل کاخ‌ها و باغ‌های زیادی می شود. جالب است بدانید که این باغ محل استراحت پتر کبیر بوده است. پتر کبیر به معماری غربی بسیار اهمیت می داده است و علاقه بسیار زیادی به فرهنگ غربی داشته است. شما می توانید شباهت‌های زیادی را بین این باغ و کاخ ورسای فرانسه مشاهده کنید. در واقع معماری تمام شهر سنت پترزبورگ به همین شکل است.

ویژگی‌های باغ پیترهوف

نخستین بخش‌های این باغ در تور روسیه ارزان را در اطراف کاخ‌های مارلی و مونپلیزر بنا شده است. قسمتی از جنوب این پارک را توسعه داده و آن را برای استخرهای مارلی حفاری کرده اند. برای جلوگیری وزش بادهایی که از سمت دریا می وزد دیواری را بنا کرده اند که ارتفاع آن به سه متر هم می رسد. باغ‌های ونوس و پیتر با درختانی همچون درخت گیلاس و سیب دور این دیوار را فرا گرفته اند همچنین در برخی موارد نیز از مجسمه‌ها استفاده کرده اند.

به گزارش سفر باتو ، این باغ بسیار زیبا را همزمان با قصر مارلی بنا کرده اند؛ یعنی در سال 1724 میلادی. از باغ‌هایی که در زمان پیتر ساخته شده است می توان به باغ باغچه و باغ ناهید اشاره کرد. البته این باغ‌ها را در قرن هجدهم میلادی بسیار توسعه دادند و به زیبایی‌های آن افزودند. در اطراف مونپلیزر نیز باغ‌هایی با همین ویژگی وجود دارد.

باغ پیترهوف (باغ کاخ پیترهوف)

امپراطور الیزابت، بعد از گذشت بیشتر از 10 سال عقب افتادن ساخت این بنا، کار را در پیترهوف ادامه داد، باغ‌های بالایی بخش جنوبی کاخ نیز هم طراحی شدند و سه کوچه نیز به سمت بنای اصلی منتهی می‌شدند که توسط گلدان‌های بزرگ و پرچین ها و بوته های کم ارتفاع مزین شده بودند. کاترین کبیر نخستین فردی بود که تصمیم گرفت یک باغ طبیعی در پیترهوف بسازد و معماران و طراحانی همچون جیمز مدرس ( James Medres ) و جاکومو کورنگی ( Giacomo Quarenghi ) در ساخت این باغ ها ایفای نقش کردند. این باغ را در ابتدا برای نمادی از کاخ انگلیسی کورنگی که یکی از بهترین آثار کلاسیک روسیه است، ساختند، ولی بعدها به عنوان محل اقامت گردشگران و توریست های خارجی قرار گرفت. این بنا در جنگ جهانی دوم ویران شد ولی بعد ها دوباره آن را بازسازی کردند.

بازدید از باغ

این بنا در 35 کیلومتری شهر زیبای سن پترزبورگ و در ساحل خلیج فنلاند واقع شده است. دیدن این باغ زیبا و دیدنی بسیار به گردشگران و توریست های روسیه پیشنهاد می‌شود و توصیه می کنند که آن را در در جایگاه اول لیست مکان های گردشگری قرار دهید زیرا دیدن تمامی بخش های آن ممکن است تقریبا حدود 3 ساعت طول بکشد.

بخش‌های مختلف این باغ

این بنا به دو قسمت باغ بالایی و باغ پایینی تقسیم شده است. در این باغ تعداد زیادی فضای سبز مزین شده و عمارت هایی از قبیل کاخ آویاری ( aviary )، کاخ هرمیتاژ ( Hermitage )، کاخ کوتیج ( cottage )، کاخ مونپلیزر و کاخ گرند ( Grand palace ) است که کاخ گرند از مهم ترین آنها به شمار می رود.

کاخ گرند در پیترهوف

کاخ گرند در تور اروپا سفر باتو ، بین باغ بالایی و پایینی واقع شده است که جاذبه اصلی این باغ محسوب می شود و آن را به سبک معماری باروک ساخته اند. این کاخ فوق العاده و دیدنی را با جزییات زیادی از قبیل گلدان‌های گران قیمت، طراحی ظریف، کف ‌پوش بسیار زیبا و آینه‌های بزرگ بنا کرده اند که بسیار هم دیدنی است. این قصر شگفت انگیز و مرموز دارای 37 اتاق است و ورودی آن حدود 600 روبل است که واقعا به دیدن آن می‌ارزد. در جلوی این کاخ آبشار پله‌ ای زیبایی قرار دارد که بسیار زیباست. همچنین مجسمه‌های بزرگ برنزی هم در کنار پله‌های آبشار از بالا تا پایین دیده می شوند و منحصر به فرد کردن این کاخ کمک بسزایی کرده اند. در واقع این باغ آبشارها و چشمه‌های متعدد دیگری نیز دارد که در گوشه و کنار مکان بسیار زیبا به چشم می خورد و قابل ذکر است بگوییم که اگر بخواهید از باغ بالایی دیدن کنید، لازم به پرداخت هزینه ای نیست اما اگر قصد شما بازدید از برخی قسمت های باغ پایین باشد، شما ملزم به پرداخت 450 روبل هستید.

فواره‌های این باغ

این مکان زیبا را با حوضچه‌ها و فواره‌های بسیاری تزئین کرده اند و تعداد آنها به 150 فواره و 4 آبشار نیز می رسد و به علت وجود فواره ها این باغ بسیار مشهور و محبوب شده است. آبشاری در جلوی کاخ قرار دارد که بسیار مهم است و تعداد فواره های آن به 64 عدد می‌ رسد و تمامی آن‌ها در گذشته بدون استفاده از پمپ کار می‌کردند و علت آن هم ارتفاع پایین تر صد متری این باغ از سطح ساحل است وهمین موضوع باعث می شود که این فواره‌ ها با چشمه ‌های طبیعی و نیروی جاذبه به کار خود ادامه دهند ولی امروزه این فواره های دیدنی با پمپاژهای بسیار پیشرفته و دقیق مشغول به کار هستند.

:
:
:
آخرین اخبار