تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۹۵۲۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاع رسانی تبلیغی
بیمه درمانی در تحصیل در کانادا
 در این نوشته از وب سایت اپلای استار با ما همراه باشید تا در باره سیستم بهداشت کانادا بیشتر بدانیم. اپلای استار موسسه مشاوره تحصیل در کانادا و تحصیل در آلمان می باشد. در اپلای استار می توانید به روز ترین مقالات را درباره اخذ بورسیه، دانشگاه های کانادا، هزینه زندگی و... مطالعه کنید. اپلای استار با سابقه ترین موسسه مشاوره تحصیلی در خارج از کشور می باشد. همراه ما باشید.

چگونگی سیستم بهداشت در کانادا

سیستم بهداشت و درمان رایگان و عمومی کانادا در مورد شهروندان و ساکنان دائم کانادا در دسترس میباشد و شهروندان میتوانند ازین مزایا بهره مند شوند. اما وقتی صحبت از مهاجران می شود ، درمان و هزینه ها کاملاً رایگان نیست و از مهاجرین انتظار می رود هزینه های درمانی خود را پوشش دهند.

بیمه درمانی در تحصیل در کانادا

مراقبت های بهداشتی و بیمه های درمانی عمومی

بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی اصلی تحت سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی معروف به Medicare در کانادا تحت پوشش قرار می گیرند. در حالی که هر استان نسبت به استان و ایالت دیگر طرح های درمانی متفاوت ارائه میکند ، همچنین در هر استان خدمات پزشکی فوری ارائه میشود حتی اگر کارت بهداشت دولت نداشته باشید.

برای مثال طرح های درمانی برخی از استان ها در زیر تویح داده می شود.

بهداشت عمومی در بریتیش کلمبیا

کانادایی ها در بریتیش کلمبیا تحت برنامه خدمات پزشکی (MSP) قرار دارند. براساس این برنامه استانی ، بیماران خدمات پزشکی و مامایی ، جراحی دهان و دندان در بیمارستان ، معاینات چشم پزشکی ، برخی خدمات ارتودنسی و خدمات تشخیصی از جمله اشعه ایکس , تحت پوشش قرار میگیرند.

بیمه درمانی در تحصیل در کانادا

بهداشت عمومی در انتاریو

ساکنان انتاریو تحت برنامه بیمه درمانی انتاریو (OHIP) تحت پوشش هستند. این بیمه شامل مراجه به پزشکان خانواده ، مراجعه به کلینیک های سیار و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، آزمایش های پزشکی و جراحی ها است.

بهداشت عمومی در کبک

خدمات تحت پوشش Régie de l’surance maladie du Québec (RAMQ) در کبک شامل جراحی ، داروهای بی حسی ، کورتیزون ، معاینات پزشکی ، قطره چشمی ، ماموگرافی تشخیصی ، آزمایش ادرار و قند خون و وازکتومی است.

بهداشت عمومی در ساسکاچوان

ساکنان ساسکاچوان تحت پوشش خدمات پزشکان هستند. فیزیوتراپی و کاردرمانی خدمات ایمن سازی درمان عفونتهای مقاربتی (STI) آزمایش HIV؛ درمان سوء مصرف مواد مخدر و الکل؛ خدمات بهداشت روان؛ خدمات دندانپزشکی ، داروهای تجویزی و تجهیزات پزشکی و وسایل پزشکی. و غربالگری ماموگرافی برای زنان بین 50 تا 69 سال در این استان تحت پوشش قرار میگیرد.

بیمه درمانی در تحصیل در کانادا

بهداشت عمومی در منیتوبا

طرح بهداشتی و درمانی در این استان با عنوان بهداشت منیتوبا شناخته می شود. و طرح بهداشت و درمانی این استان مواردی نظیر جراحی و بیهوشی؛ خدمات پرتونگاری و آزمایشگاهی با نسخه پزشک انجام می شود. معاینات معمول چشم هر دو سال یکبار برای ساکنین زیر 19 یا بالای 64 سال انجام می شود. امتحانات چشم از نظر پزشکی ضروری به نظر می رسد. هفت بازدید از کایروپراکتور در سال؛ روشهای خاص دندانپزشکی؛ عینک مخصوص سالمندان؛ اقامت و وعده های غذایی استاندارد بیمارستان؛ خدمات پرستاری؛ داروهای تجویز شده در بیمارستان؛ اتاق عمل ، بیهوشی و تجهیزات جراحی؛ کاردرمانی ، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی؛ مشاوره رژیم غذایی پوشش داده میش

علاوه بر این سایر استان ها برنامه های مختص خود رو برای پوشش خدمات درمانی ارائه میکنند.

بیمه و خدمات درمانی خصوصی در کانادا

با توجه به این که خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و جهانی برای همه در این کشور وجود دارد ، با این حال در کانادا به بیمه درمانی خصوصی و تکمیلی نیز نیاز هست و بیشتر کانادایی ها آن را دارند. در حقیقت ، 25 میلیون کانادایی با بیمه درمانی پزشکی تکمیلی بیمه می شوند. این امر به این دلیل است که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی همه چیز را پوشش نمی دهد (به عنوان مثال ، داروهای تجویزی و داروها). تنها در سال 2017 ، 11.3 میلیارد CDN (تقریباً 8.5 میلیارد دلار) برای داروهای تجویزی از طریق مزایای بیمه درمانی خصوصی هزینه شده است.

در حالی که طرح دارویی در کانادا مقرون به صرفه است ، بسیاری از کانادایی ها دارای بیمه درمانی خصوصی (عمدتا از طریق کارفرمای خود) هستند که درصد بالایی از دارو را شامل می شود (به عنوان مثال ، کنترل تولد). نمونه های دیگر پوشش بیمه درمانی شامل مواردی از قبیل درآمد ناتوانی ، پوشش بیماری بحرانی ، مشاوره بهداشت روان ، بیمه مسافرتی ، هزینه بازگشت بدن در صورت فوت ، به وسایل پروتز ، مراقبت در منزل و مراقبت طولانی مدت ، مراقبت های نوری ، گفتار است. درمان ، ماساژ درمانی ثبت شده ، فیزیوتراپی ، سمعک ، کایروپراکتیک ، اتاقهای نیمه خصوصی یا خصوصی بیمارستان و مراقبت از دندان.

اگر از طریق کارفرمای خود بیمه نشده باشند ، کانادایی ها می توانند بیمه درمانی خصوصی را نیز از طریق شرکتهای بیمه خصوصی خریداری کنند. بیش از 80 بیمه گذار در کانادا و انواع مختلف برنامه های بیمه درمانی وجود دارد ، بنابراین گزینه ها برای ساکنان بسیار زیاد است.

نکته مهمی که باید در خصوص بیمه سلامت خصوصی و عمومی در کانادا مطرح شود این است که ساکنان مجاز به خرید بیمه تکمیلی برای پوشش خدماتی هستند که تحت پوشش سیستم عمومی نیستند. با این حال ، آنها نمی توانند بیمه خصوصی را برای خدمات اصلی پزشکی که از طریق سیستم مراقبت های بهداشت عمومی به کانادایی ها ارائه می شوند ، بخرند.

مزایای بیمه درمانی خصوصی

اگر در مورد دریافت بیمه خدمات درمانی خصوصی در حال تحقیق هستید ، چند فاکتور را باید در نظر بگیرید

v اگر خود اشتغال هستید ، ممکن است حق بیمه خصوصی بیمه درمانی را از مالیات درآمد مشاغل خود کسر کنید.

v با در دست داشتن تعداد بسیار زیادی از شرکت های بیمه مختلف در کانادا ، برنامه های انعطاف پذیر زیادی برای انتخاب خدمات بیمه مناسب برای شما و خانواده وجود دارد.

v از آنجا که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی بسته به اینکه در کدام استان قرار دارید ، خدمات مختلفی را پوشش می دهد ، بیمه های خصوصی بهداشتی با این کار سازگار هستند و پوشش هایی را متناسب با هر استان و قلمرو ارائه می دهند.

v پرداخت ساده است و بیشتر شرکت ها گزینه های پرداخت انعطاف پذیر را ارائه می دهند.

نحوه دریافت بیمه درمانی در کانادا

تا زمانی که یک مهاجر برای سیستم بهداشت و درمان عمومی واجد شرایط نباشد ، توصیه می شود قبل از آمدن به کانادا ، بیمه پزشکی مسافرتی یا یک برنامه پزشکی بین المللی سالانه را دریافت کنند. در صورت نیاز به اقامت در بیمارستان ، یک فرد غیر مقیم در کانادا می باید در روز 5،000 دلار کانادا بپردازد. این مقدار می تواند برای مراقبت های ویژه دو برابر شود. بهتر است که مهاجران اطمینان حاصل کنند که در صورت بروز اورژانس از نوعی پوشش برخوردار هستند.

هنگامی که یک فرد مهاجر برای سیستم بهداشت و درمان عمومی واجد شرایط است و به دنبال بالا بردن پوشش خود با بیمه خصوصی و بیمه تکمیلی است ، ارتباط با شرکت بیمه مورد نظر شما ساده است (معمولاً از طریق تلفن یا بصورت آنلاین). آنها به شما در روند کار ، هزینه های موجود به شما کمک می کنند و به هرگونه سؤال یا شک و شبهه ای که ممکن است قبل از ثبت نام داشته باشید پاسخ خواهند داد.

اگر از طریق کارفرمای خود بیمه درمانی دریافت می کنید ، بخش منابع انسانی شرکت شما باید بتواند در این روند به شما کمک کند. آنها همچنین باید در پاسخ به هرگونه سؤال در مورد مزایا و پوشش بیمه درمانی خصوصی ، به شما کمک کنند.

برای مطالعه سایر مقالات درباره تحصیل در کانادا به وب سایت اپلای استار (applysatars.com) مراجعه نمایید. در اپلای استار می توانید اطلاعات کاملی درباره ویزای کار پس از تحصیل در کانادا ، اقامت پس از تحصیل در کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و.. بیابید.

:
:
:
آخرین اخبار