تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۲۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جابه‌جایی محل دفع زباله‌های آبادان نیازمند اعتبار است
  معاون عمرانی فرمانداری آبادان با اشاره به آلودگی ایجاد شده ناشی از گود محل دفع زباله‌های شهری آبادان گفت: جابه‌جایی گود زباله آبادان به مکان جدید نیازمند اختصاص اعتبار و تامین مکان مناسب است.

 محمد طاهری یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند آبادان و خرمشهر اظهار داشت:محل دفع پسماندهای شهری آبادان در نزدیکی تالاب شادگان در سیل ابتدای سال دچار تخریب شد که پس از بررسی‌های انجام شده از سوی  محیط زیست استان با دستور استاندار تصمیم به جابجایی آن گرفته شد.

وی افزود:  انتقال زباله‌ها شهری آبادان به خرمشهر نیازمند صرف هزینه بالایی است که تامین آن در شرایط فعلی در توان شهرداری های مذکور نیست.

طاهری خواستار جا به جایی محل دفن زباله‌های آبادان به فاصله ۲ کیلومتری از مکان فعلی تا فراهم شدن امکان انتقال زباله‌ها به خرمشهر شد و تصریح کرد: شهرداری آبادان موظف است محل دفن زباله های شهری را از خیابان‌های اطراف دور کند و عملیات اجرایی آن را نیز از فردا آغاز کند.

وی گفت: مکانی که در خرمشهر برای محل دفن زباله‌های آبادان در نظر گرفته شده نیاز به دیوارکشی و آسفالت دارد که شهرداری آبادان باید اعتبار لازم  برای اجرایی شدن آن را بر عهده بگیرد.

عضو شورای شهر آبادان گفت: برای انتقال محل دفت زباله‌ به خرمشهر نیازمند به زمان و اعتبار کافی داریم و اجرای آن خارج از توانایی مالی شهرداری آبادان است. 

حسن کمری همراهی و کمک سازمان منطقه آزاد اروند برای انتقال محل دفن زباله‌های شهری به محل جدید را خواستار شد و اظهار داشت: برای اجرایی شدن این طرح ۲ ماه زمان داده شده که زمان بسیار اندکی است و نباید برای اجرای آن شتاب‌زده عمل کرد.

رییس اداره محیط زیست آبادان در ادامه این نشست گفت: ایجاد تمهیدات لازم برای جابجایی محل پسماندهای آبادان به خرمشهر باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد زیرا محل فعلی دچار تخریب شده است.

علی فتحی‌نیا افزود: تنها محل دفن زباله که دارای مجوز از محیط زیست است مربوط به شهرستان خرمشهر است و شهرداری آبادان ملزم است با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی زباله‌های شهری را در این محل دفن کند.

تخلیه زباله در مجاورت تالاب شادگان علاوه بر آلودگی محیط زیست حیات جانداران را نیز به مخاطره انداخته است،

گفته می شود روزانه به طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن زباله و پسماند در بخشی از محدوده تالاب شادگان در آبادان تخلیه می‌شود که این میزان در روزهای پایانی هفته تا ۳۰۰ تن در روز نیز می‌رسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار