تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۹۵۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وجود ۲ هزار مدرسه تخریبی در خوزستان
  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: از ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه موجود در استان، ۲ هزار مدرسه، معادل ۳۰ درصد مدارس استان تخریبی هستند.

علی قربانی  اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از کلاس‌ها در سطح استان عمری بین ۳۰ تا ۵۰ سال دارند و اکنون با استانداردهای موجود تعریف شده برای کلاس‌های استاندارد، همخوانی ندارند که در یک دوره زمانی باید تخریب و مجددا احداث شوند.

وی افزود: از طرفی متوسط سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در کشور ۵.۲ متر مربع است که این سرانه در مدارس استان ۴.۸ متر مربع است.  

قربانی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان تحصیل می‌کنند، ادامه داد: کمبود حدود ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان وجود دارد که باید ساخته شوند تا به متوسط سرانه فضای آموزشی کشور برسیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استان تخریبی هستند، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان وجود دارد که ۲ هزار مدرسه، معادل ۳۰ درصد این تعداد مدارس تخریبی هستند.

وی با بیان اینکه در کل کشور نیز کمبود فضای آموزشی وجود دارد، عنوان کرد: کمبود ۲۰ هزار کلاس درس در استان از دو نظر است؛ ۱۰ هزار کلاس درس تخریبی‌اند و ۱۰ هزار کلاس دیگر کمبود وجود دارد و باید ساخته شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار