تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۹۵۰۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۳۴ درصدی ورود کالا به بندرامام‌خمینی(ره)
 قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: ورودی کالا به بندرامام‌خمینی(ره) از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش یافته است.

حسین مدرس خیابانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز بیان کرد:همه ظرفیت های بندر امام خمینی (ره) به کار گرفته شده و خروجی و ترخیص کالا از  این بندر برای توزیع و عرضه مناسب در سطح کشور، از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ درصد نسبت به مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی که روز چهارشنبه از بندر امامخمینی(ره) و آخرین موجودی کالای اساسی ذخیره شده در انبارهای این بندر به صورت میدانی دیدن کرد افزود: با توجه به بازدیدی که چند ماه پیش از این منطقه داشتم اقدامات برای تخلیه و ترخیص هر چه سریع تر کالای اساسی است  از این بندر و همکاری دستگاه های اجرایی برای تامین و ترخیص کالا بسیار خوب است.

وی افزود: مباشران دولتی و مباشران بخش خصوصی و پشتیبانی امور دام عملکرد بسیار مناسبی را در این بندر برای تامین و توزیع کالا دارند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه افزایش واردات سبب ایستا شدن کالا در این بندر نشده است بیان کرد: عملکرد گمرک در ترخیص کالاها بسیار خوب است ضمن اینکه به هیچ وجه از بحث توسعه زیرساخت ها در بندر امام خمینی(ره)غافل نشده‌ایم.

وی گفت: در حوزه فرآوری غلات و ساخت کارخانجات نیز کارهای خوبی در این منطقه در حال انجام است.

 افزایش ۲۰۰ هزار تنی ظرفیت سیلوهای بندرامام خمینی(ره)

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود:  ۲۰۰ هزارتن ظرفیت سیلوها در بندرامام خمینی(ره) و ظرفیت‌ نگهداری کالا و زیرساخت‌های تجاری در این منطقه در حال افزایش است؛ با انجام این پروژه ها در نظر داریم که فضا برای تامین و انبار کالاها افزایش یابد.

وی گفت: از برنامه‌هایی که وزارت صمت به صورت جدی پیگیر آن است، متوازن شدن توزیع بار در بنادر جنوبی و استفاده از ظرفیت سایر بنادر کشور مثل بندرشهیدرجایی و بندر بوشهر و چابهاراست.

مدرس خیابانی با بیان اینکه این کار برای کنترل ترافیک کشتی‌های حامل کالا در بندر امام خمینی (ره) است، ادامه داد:از چند ماه پیش بندر چابهار برای تحویل و توزیع کالا در کشور فعال شده است.

وی گفت: بندر بوشهر نیز می تواند به بندر استراتژیک  ورودی کالای اساسی تبدیل شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی  بیان کرد: وضعیت ذخیره و تامین کالای اساسی در کشور از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و می‌توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه خیلی بیشتر از نیاز کشور کالای اساسی ذخیره شده ادامه داد: کشتی‌های حامل کالای اساسی بدون قطعی در حال ورود به بنادر کشور هستند و جریان تامین و ورود کالاعادی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید داخل از دیگر برنامه های مهم وزارت صمت است بیان کرد:تولید کالاهای مختلف داخلی بین هفت تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی به بندر امام خمینی (ره) روز چهارشنبه به خوزستان سفر کرد و از وضعیت ذخیره و توزیع و ترخیص کالا در بندر امام خمینی(ره) و میزان ذخیره کالای اساسی در انبارهای این بندر و کارخانه روغن گیری این منطقه دیدن کرد.

بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان از بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است.

این مجتمع بندری از ظرفیت مناسب پسکرانه ای جاده‌ای ، ریلی و هوایی برخوردار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار