تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۰۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیروی دریایی ارتش منافع ملی را در آب‌ها دنبال می‌کند
  معاون نیروی انسانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری‌اسلامی‌ایران گفت: این نیرو همراه و همگام با سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی منافع ملی جمهوری‌اسلامی را در آب‌ها دنبال می‌کند.

امیر دریادار دوم رحیم قیطاسوند سه شنبه شب در یادواره شهدای نیروی دریایی منطقه شمال غرب کشور، افزود: این نیروی خدوم دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در طول سال های اخیر منافع جمهوی اسلامی را در دریاها دنبال کرده و به آن دست یافته است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی مدال پر افتخار راهبردی را به نیروی دریایی اعطا فرمودند، اظهار داشت: باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از تجارت بین المللی از مسیر دریا انجام می‌گیرد و این شرایط، رسالت های نیروی دریایی را راهبری تر کرده است.

امیر قیطاسوند به نقش مهم و بارز نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره و یادآوری کرد: هنگام آغاز جنگ تحمیلی ارتش بعث عراق علیه کشور و طی عملیات مروارید و سایر عملیات‌ها، دو سوم نیروی دریایی عراق طی ٢ ماهه اول جنگ از بین رفت که این نشان دهنده اثرگذاری و قدرت دفاعی نیروی دریایی ایران است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی، تبعیت و اطاعت محض از ولایت فقیه را شاخص اصلی زندگی فردی و اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: خون شهدای مدافع حرم و سردار بزرگ اسلام سلیمانی هرگز اجازه نمی دهند دست تجاوزگران به خاک میهن اسلامی برسد.

امیر قیطاسوند اضافه کرد: شهدا باعث بیداری ما شدند و این امر در مراسم تشییع پیکر شهدای جبهه مقاومت از سوی مردان، زنان، کودکان و نوجوان به صورت خودجوش در خیابان‌ها برای جهانیان به اثبات رسید.

وی به نحوه شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضرت عباس نیز در روز عاشورا از چشم و دستان خود گذشت و سپهبد شهید حاج قاسم نیز بدون دست از این دنیا رفت، چون ایشان به ولایت چشم گفتند و چشم از دنیا بستند.

قیطاسوند، حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی را بی مانند دانست و اظهار داشت: برای داشتن چنین مردمی قدردان خدا هستیم و خداوند نیز مزد و اجر سردار سلیمانی و هم رزمانش را شهادت قرار داد.

وی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ضمن قدردانی از فرماندهان جبهه مقاومت، اعلام می‌کند به عنوان یک سرباز آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار