تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جان کربی: ایران به آمریکا نشان داد توان آسیب زدن به نیروهای این کشور را دارد
سخنگوی سابق پنتاگون درباره پاسخ سخت ایران به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی با سی‌ان‌ان گفتگو کرد.
 به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، جان کربی، سخنگوی سابق پنتاگون در گفتگو با این شبکه اعلام کرد ایران حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق را با استفاده از نیرو‌های اصلی خود و از خاک خود انجام داد تا به آمریکا نشان دهد توان آسیب زدن به نیرو‌های این کشور را دارد.

جان کربی: ایران به آمریکا نشان داد توان آسیب زدن به نیروهای این کشور را دارد

جان کربی گفت: برای من کاملا روشن است که آنچه ایرانیان انجام دادند کاملا آگاهانه بود و هدفش نه تنها ارسال پیامی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تلافی ترور (سردار) سلیمانی بود، بلکه آن‌ها می‌خواستند نشان دهند توانایی وارد کردن آسیب جدی به نیرو‌های آمریکایی را دارند. به همین دلیل ایرانیان از این سلاح‌های خاص استفاده کردند و این حمله را آشکارا از خاک ایران انجام دادند. بنابراین آن‌ها با حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق به روشنی نشان دادند که توانایی لازم را دارند و اراده استفاده از این توانایی نیز در آن‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین فکر می‌کنم دیدن واکنش رئیس جمهور (ترامپ) به این اتفاق جالب خواهد بود. اما باید توجه داشته باشیم که اکنون حوزه تصمیم‌گیری ترامپ در خصوص نحوه واکنش به ایران کوچک‌تر شده است. با توجه به افزایش تنش‌ها گزینه‌های پیش روی ترامپ محدود‌تر شده است. به همین سبب با توجه به اینکه اکنون ایرانیان با استفاده از سامانه‌های تسلیحاتی خاص، باعث افزایش سطح تنش شده‌اند (!)، این نگرانی ایجاد شده است که یافتن راه حلی دیپلماتیک و راه حلی برای کاهش تنش برای دولت آمریکا دشوار خواهد شد.

بامداد امروز (چهارشنبه) روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار