تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۹۴۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محورهای عملیات روانی غربی‌ها برای کاهش تحقیر انتقام موشکی ایران
غربی‌ها برای کاهش تحقیر ناشی از انتقام موشکی ایران به عملیات روانی روی آورده‌اند که دارای چند محور است.
 جمهوری اسلامی ایران وعده انتقام ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بامداد امروز چهارشنبه با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد عملی کرد.

پس از انتشار خبر این عملیات انتقام‌جویانه گسترده که به زعم مقامات آمریکایی و فعالان فضای مجازی باعث تحقیر ایالات متحده شد غربی‌ها برای کاهش تبعات ناشی از این تحقیر به چند گزینه روی آورده اند که در زیر می‌آید. این محورها پس از جلسه شورای امنیت ملی آمریکا در رسانه‌های غربی به صورت محسوس عملیاتی شده است.

1- القای عدم وجود خسارت سنگین انسانی و زیرساختی و تجهیزاتی در حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق

2- القای این نکته که برخی افراد عراقی در پی حملات موشکی ایران آسیب دیده‌اند! (این خط خبری دقایقی بیش دوام نیاورد و خود رسانه‌های غربی در پی تکذیب منابع عراقی مجبور شدند اذعان کنند که خبر فریب بوده است.)

3- القای این نکته که ایران پیش از حمله هشدار لازم را به آمریکایی‌ها داده بود و به همیـن دلیل آمریکا زمان لازم برای خارج کردن نیروهایش را داشته است!

4- عادی و غیرموثر جلوه دادن حمله موشکی ایران

علیرغم خط خبری رسانه‌های غربی که آرام آرام و در پی روشن‌شدن واقعیت‌ها مجبور به تغییر می‌شوند(مانند بند 2)، منابع مطلع نظامی به تسنیم گفتند که تمام ده‌ها موشک شلیک شده به اهداف خود در پایگاه‌های آمریکایی در عراق اصابت کرده و تلفات سنگینی به جا گذاشته است.

همچنین بعضی رابطان خبری تسنیم در عراق می‌گفتند که آمریکایی‌ها بلافاصله پس از  حملات با استفاده از چندین هلیکوپتر درصدد خارج کردن کشته‌ها و مجروحین خود از پایگاه‌هایشان بودند تا در ادامه خسارت را کمتر از آنچه رخ داده جلوه دهند. این خبر توسط المیادین هم تایید شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار