تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۴۹۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجتماع مردم خرمشهر و آبادان برای استقبال از پیکر شهید ابومهدی المهندس
  اقشار مختلف مردم شهیدپرور خرمشهر و آبادان از صبح روز سه‌شنبه با اجتماع در جوار بقعه سیدعباس بی صبرانه منتظر ورود پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس هستند تا در تشییعی باشکوه این سرباز اسلام را تا مرز شلمچه بدرقه کنند.

پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس که دقایقی پیش از طریق فرودگاه آیت الله جمی وارد آبادان شده در حال انتقال به بقعه سیدعباس محل شروع مراسم تشییع است.

اقشار مختلف مردم خرمشهر و آبادان که از نخستین ساعات بامداد امروز از نقاط مختلف این شهرستان ها برای شرکت در این مراسم حضور پیدا کرده اند با برگزاری آیین سوگواری و مرثیه سرایی در سوگ شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، شهید ابومهدی المهندس و دیگر یاران شهیدشان عزاداری می کنند.

شهردار خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام مسیر تشییع پیکر شهید ابومهدی المهندس در خرمشهر روان‌سازی شده گفت: مسیر میدان فرودگاه آبادان، پل آزادی، بلوار چهل متری، میدان شهید مطهری(ره) و میدان مقاومت برای تشییع این شهید آماده شده است.

داوود دارابی افزود: به منظور روان سازی آمد و شد مردم شهیدپرور و ولایتمدار خرمشهر ۲۰ دستگاه اتوبوس در محل میدان شهیدمطهری(ره) و مسجدجامع از ساعت هفت صبح امروز برای جا به جایی تدارک دیده شد.

وی افزود: در این مسیر ایستگاه های صلواتی، بنرهای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نصب شده است.

پیکر مطهر این شهید والامقام سپس از میدان شهید ستاری تا میدان دانشگاه علوم و فنون دریایی  آبادان و پس از آن تا پل قدیم به سمت میدان مقاومت خرمشهر تشییع خواهد شد.

پیکر شهید ابومهدی المهندس پس از بدرقه عشایر و مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر به مرز شلمچه منتقل می‌شود تا تحویل مقام‌های عراقی شود.

پیکر شهیدان حمله جنایتکارانه بامداد جمعه آمریکای جنایتکار به خودرو آنها، پس از تشییع در کاظمین، کربلا و نجف، به ایران منتقل شد، و آیین تشییع و وداع با آنها در خوزستان ، مشهد الرضا و تهران برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمانش  نماز میت اقامه کردند و سپس پیکر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع تا به قم انتقال یابد.

سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد: پیکر شهید «ابومهدی المهندس» به همراه یکی از شهدای الحشد الشعبی برای انجام آزمایش «DNA» به ایران منتقل شده است.

پیکرمطهر شهید ابومهدی المهندس قرار است برای خاکسپاری در وادی السلام به نجف اشرف برگردانده شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهه مقاومت و چند همرز آنها، در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود که در پی این اقدام تروریستی آمریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار