تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۴۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس کانکسی خوزستان تا پایان امسال برچیده می‌شوند
 مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه طرح برچیدن مدارس کانکسی در خوزستان از ۲ سال گذشته آغاز شده است گفت: مدارس کانکسی در استان تا پایان امسال برچیده می‌شوند.

  علی قربانی شنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: ۳۰۷ کلاس کانکسی در استان شناسایی شده که ۲۰۷ مدرسه در استان برای جایگزین کردن کلاس‌های کانکسی تاسیس شده است.

وی گفت: ادارات آموزش و پرورش مناطقی که کلاس‌های ساختمانی جایگزین کلاس‌های کانکسی شده است همکاری کنند و کانکس‌ها را  به این اداره کل تحویل دهند تا در مناطق عشایری به جای کلاس‌های چادری استفاده شوند.

قربانی اظهار داشت: از ادارات آموزش و پرورش استان تقاضا داریم که کانکس‌هایی که دیگر برای برپایی کلاس نیاز ندارند را تحویل دهند، جمع آوری این کانکس‌ها بایددر شورای آموزش و پرورش استان مصوب شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اظهار داشت: اگر یکصد کانکس از ۲۰۷ کانکسی که کلاسهای ساختمانی جایگزین آنها شده است از سوی ادارات آموزش و پرورش مناطق تحویل داده شود بسیاری از مشکلات و کمبودهای دانش‌آموزان در مناطق عشایری برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد که ساخت این تعداد کلاس یک رکورد در استان است و برای سال آینده نیز تلاش داریم تعداد بیشتری کلاس درس نسبت به امسال ساخته شود.

طرح توسعه کلاس‌های درس در مدارس استان

قربانی بیان کرد: در برخی از مدارس استان که تراکم دانش‌آموزان بالا است تصمیم گرفته شد که تعداد کلاس‌ها افزایش یابد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح به این اداره کل تخصیص داد که در مهرماه سال آینده تمامی کلاس‌های ساخته شده در این طرح تحویل داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چادرهای جدید برای کلاس های درس مناطق عشایری استان در حال خریداری است اظهار داشت: امسال یک هزار میلیارد ریال تجهیزات در بین مدارس استان توزیع شد که از جمله می‌توان به توزیع سه هزار کولر در مدارس استان اشاره کرد، همچنین امسال برای نخستین بار ۲۰هزار دست میز و صندلی در استان تعمیر شد.

در ادامه این نشست رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان بیان کرد: چند سال است که خوزستان رتبه نخست کشور در میزان کمک خیران برای امر مدرسه سازی را دارد.

زیبا صالح پور ادامه داد: سیل امسال خسارت‌های زیادی به مدارس استان وارد کرد اما کمک خیران استان و کشور برای جبران این خسارت‌ها بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه خیران در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه کمک کردند افزود: نیکوکاران امسال ۲ هزار میلیارد ریال برای امر مدرسه سازی به استان کمک کردند که این رقم نسبت به سال گذشته رشدی سه برابری داشته است.

 شناسایی پنج هزار و ۱۷۰ دانش آموز دیرآموز

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان درادامه این نشست بیان کرد: سالانه در طرح سنجش سلامت بیش از یکصد هزار نوآموز پیش دبستانی مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند که امسال پنج هزار و ۱۷۰ نوآموز پیش دبستانی دیرآموز در این طرح شناسایی شدند، هر چند در دوره های تحصیلی بالاتر نیز دانش آموز دیرآموز وجوددارد که در مدارس عادی درس می‌خوانند.

علی ممبینی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱ مرکز بهبود اختلال یادگیری در استان وجود دارد که ضروری است در ۴۱ منطقه آموزشی استان این مراکز تاسیس شود.

وی گفت: اگر شناسایی و آموزش دانش آموزان دیرآموز از دوره پیش دبستانی آغاز شود می توان این مشکل را در بین دانش آموزان برطرف کرد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که در بیش از ۱۰ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

طرح برچیدن مدارس کانکسی از سال ۹۶ در استان مطرح شد  که در این مدت مدارس کانکسی بخش غیزانیه در شهرستان اهواز و شهرستان کارون برچیده شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار