تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۹۴۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت ۱۰میلیارد دلاراز صندوق توسعه ملی برای طرح‌های زیربنایی خوزستان
  رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: ۱۰میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زا و زیربنایی خوزستان پرداخت شده است.

  مرتضی شهیدزاده روز سه شنبه در آیین شروع عملیات اجرایی کارخانه کاغذسازی مجتمع کشت و صنعت سلمان فارسی در شادگان خوزستان افزود: در سال‌های اخیر در مجموع ۴۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده که از این میزان ۱۰میلیارد دلار آن سهم خوزستان بوده ،که نشان‌دهنده اهتمام دولت و نظام اسلامی به استان زرخیز خوزستان است.
وی با اشاره به تخصیص و پرداخت  ۱.۵ میلیارد دلار به بخش آب و خاک خوزستان که در قالب ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تعریف شد بیان کرد: با اجرای گام نخست این طرح حدود ۳۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان نوسازی و تجهیز  شده و در نهایت  منجر به برداشت سه برابری محصول در واحد سطح شده است.

پرداخت کامل هشت میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی کشور
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: هشت میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی نیز برای مهار آب‌های مرزی و جلوگیری از هدررفت آب به کشورهای همسایه به‌طور کامل پرداخت شده است.
شهیدزاده بیان کرد:با اجرای طرح‌های مهار آب‌های مرزی ، ضمن توسعه بخش کشاورزی و تقویت آب‌های زیرزمینی، از مهاجرت ساکنان مناطق مرزی و خالی شدن روستاهای همجوار مرز جلوگیری شده است.

آمادگی برای سرمایه گذاری در طرح‌های کلان اقتصادی خوزستان
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از آمادگی این صندوق برای سرمایه گذاری بیشتر در طرح‌های کلان و عظیم اقتصادی و اشتغال‌زا در خوزستان خبر داد.
وی با بیان اینکه خوزستان قلب اقتصادی کشور است و نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشته افزود: همه ما به خوزستان احساس دین می کنیم و باید گفت خوزستان برهمه ملت ایران حق دارد.
وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید و اشتغال  و وجود ظرفیت های عظیم خوزستان در بخش‌های اقتصادی بیان کرد:صندوق توسعه ملی به منظور حفظ سرمایه کشور برای نسل‌های آینده تشکیل شده از این رو برای رونق تولید و اجرای قانون اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی اهتمام ویژه‌ای دارد.   
وی با اشاره به تحریم‌های  ظالمانه و غیرقانونی آمریکا گفت: می توان با رونق تولید و اشتغال آثار تحریم‌ها را به حداقل رساند و این تهدید را به فرصتی برای خودکفایی و کاهش وابستگی به خارج تبدیل کرد.     

در این آیین محمد مخبر دزفولی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز گفت: در این سفر سه هزار و ۱۰۰طرح اشتغال‌زا با ۱۰۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۱۱هزار نفر جویای کار در خوزستان به بهره برداری رسید.

وی همچنین از تهیه ۱۲هزار دست جهیزیه برای نوعروسان سراسر کشور توسط این ستاد به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب(س) خبرداد.

در این آیین که در سرسرای اجتماعات مجتمع کشت و صنعت سلمان فارسی برگزار شد هنرستان ۹ کلاسه بخش اروندکنار از توابع شهرستان آبادان که توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته شده از طریق ویدیو کنفرانس بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا کارخانه کاغذ مجتمع کشت و صنعت سلمان فارسی از طرح‌های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به ظرفیت ۲۰۰هزار تن با سرمایه گذاری ۹۰هزار میلیارد ریال با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درمدت سه سال به بهره‌برداری می رسد.   
با بهره برداری از این طرح که در محدوده شهرستان شادگان واقع شده ضمن ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی از خروج سالانه ۴۰۰میلیون دلار ارز از کشور برای خرید کاغذ تحریر جلوگیری می‌شود.
مواد اولیه این کارخانه از ۱.۵میلیون تن باگاس طرح های نیشکری خوزستان است که هر سال سوزانده می شود و سبب افزایش آلودگی هوا در خوزستان ازجمله کلانشهر اهواز می‌شود.
بر اساس طرح بلند مدت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار بود در جوار طرح‌های هفتگانه این شرکت ، هفت کارخانه کاغذسازی از محل باگاس که از فرآورده های جانبی محصول نیشکر است ساخته شود ولی به دلیل فقدان نقدینگی و نبود سرمایه گذار توانمند این طرح‌ها مسکوت ماند.

بنای طرح های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در شمال و جنوب اهواز با ۸۴هزار هکتار از اوایل دهه ۷۰ گذاشته شد و پس از ۱۰ سال یکی پس از دیگری وارد چرخه تولید شدند.ظرفیت اسمی طرح‌های هفتگانه نیشکر، تولید ۷۰۰هزار تن شکر در سال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار