تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۹۴۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضعف گلزنی فولاد برطرف شود، استادیوم پر می‌شود
کاپیتان اسبق فولاد گفت: تماشاگران از فولاد بازی هجومی می‌خواهند، اگر َضعف گلزنی آن‌ها برطرف شود ورزشگاه برای‌شان پر می‌شود.
ضعف گلزنی فولاد برطرف شود، استادیوم پر می‌شود

سیاوش بختیاری زاده  در خصوص وضعیت تاکتیکی فولاد خوزستان اظهار کرد: من به نکونام علاقه زیادی دارم و به‌نظرم او از حرفه‌ای‌ترین افراد این فوتبال است اما باید بگویم این سبک بازی شایسته فولاد نیست و همه از فولاد انتظار بازی هجومی‌تری را دارند.

مردم طرفدار فوتبال پرگل هستند

کاپیتان اسبق فولاد گفت: امروز به دلیل هیجانات موجود در ورزش فوتبال، این رشته به ورزش اول دنیا تبدیل شده، اما این هیجان و زیبایی، زمانی نمود پیدا می کند که موقعیت های گل بسیاری روی دروازه ها ایجاد شود و شاهد به ثمر رسیدن گل های زیبا در بازی ها باشیم.


وی افزود: با توجه به پیشرفت فوتبال و ظهور نسل جدید مربیان در دنیا که به دنبال ایجاد راهکارهای جدید برای تقویت تیم های خودشان و فوتبال روز دنیا هستند و به دنبال تزدیق برنامه هایی به تیم های خود هستند تا جلوی مهاجمان زهردار و خطرناک را سد کنند، از همین رو کار مهاجمان، سخت تر شده است.

بختیاری زاده در ادامه با اشاره به مهاجمان خوب کشورمان در سالهای دور گفت: در فوتبال کشورمان، دیگر مهاجمانی مانند مرحوم ایرانپاک، مسعودی و شیرزادگان و نسل جدیدتر، ابراهیم تهامی و امثال آنها را نداریم، این نوع فوتبالیست ها را دیگر در فوتبال‌مان، کمتر می‌بینیم.

هواداران از فولاد گل می‌خواهند

مربی باسابقه فوتبال کشورمان بیان کرد: مردم از تیمی مانند فولاد با ساختار خوب سخت افزاری، نرم افزاری، مدیریتی و سابقه طولانی و موفقی که در لیگ برتر کشور ما دارد، انتظار فوتبال زیبا با خلق موقعیت‌های بسیار و گل های زیبا دارند.

وی افزود: حسن بیت سعید، شیمبا و هم چنین مهاجمان جوان تیم، فصول گذشته گل های زیادی زدند و باعث امتیازآوری هم برای فولاد شدند اما چه اتفاقی افتاده که فولاد در فصل جاری با مشکل گلزنی مواجه شده است؟

بختیاری زاده ادامه داد: فولاد در فصل جاری به سختی گل می زند و می بینیم خیلی کم برای حسن بیت سعید، شیمبا و دیگر مهاجمان جوان تیم، موقعیت سازی می شود.

وی بااشاره به کارنامه درخشان و موفق سرمربی حال حاضر فولاد در دوران بازیکنی خود گفت: با توجه به اینکه جواد نکونام، بیشترین بازی ملی و بین المللی را در بین تمامی فوتبالیست های ادوار مختلف ایران، در کارنامه دارد و هم چنین در بالاترین سطح فوتبال دنیا، بازی کرده و با تمام علاقه ای که شخصا به او دارم، متاسفانه تیم وی (فولاد خوزستان) در فاز هجومی در فصل جاری، خوب کار نکرده است.

وی با اشاره به اینکه فولاد در فصل جاری، رتبه چهارم بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و سه تیم دارای بدترین خط حمله لیگ برتر، گل گهر، شاهین بوشهر و نفت مسجدسلیمان هستند، گفت: شاهین و گل گهر از ابتدای فصل، حساب خود را از بقیه تیم های لیگ برتر جدا کردند و بدون شک این دو تیم در فصل آینده در لیگ برتر، حضور نخواهند داشت، از همین رو طبیعی است که این تیم ها در به ثمر رساندن گل، ضعیف عمل کنند.

ایوب والی ناجی فولاد بوده

بختیاری‌زاده بیان کرد: شاید اگر ایوب والی که در اکثر گل های فولاد، تاثیرگذار بود در این تیم حضور نداشت، فولاد یکی از تیم هایی بود که خطر سقوط را در کمین خود احساس می کرد.

وی گفت: مشکل بزرگ فولاد، این است که در فاز حمله، تاکتیک خاصی برای رسیدن به دروازه حریف ندارد. مهاجمان، هافبک‌های هجومی و مهاجمان کاذب، تمرینات اختصاصی برای گلزنی را حتما باید داشته باشند .

وی ادامه داد: تمام لیگ فوتبال ایران هم بیت سعید و هم شیمبا را کاملا شناخت دارند، ما باید ترفندهایی بکار ببریم که این شناخت تیم‌های حریف را خنثی کنیم.

بختیاری‌زاده افزود: همانطور که فولاد نشان داد برای شروع‌های مجدد تاکتیک خاصی دارد و اکثر گل های خود را روی شروع مجددها به ثمر رسانده نه کارهای تاکتیکی و ترکیبی، امیدوارم برای نیم فصل دوم، تمرینات خط حمله فولاد به سمتی برود که هم تمرینات تخصصی برای تک تک مهاجمان و هم تمرینات اختصاصی ترکیبی برای مهاجمان کاذب و خط هافبکی که به حمله اضافه می‌شوند در نظر گرفته شود تا هم شاهد فوتبال زیبا از فولاد باشیم
و هم آمار ضعیف گلزنی که در نیم فصل نخست داشتند‌، از بین برود.

وی بیان کرد: اگر فولاد، قصد موفقیت در نیم فصل دوم را داشته باشد، باید حتما مهاجم و هافبک پشت خط حمله یا همان مهاجم کاذب که میل به گلزنی‌اش زیاد باشد، جذب کند تا بتواند آمار گلزنی خود را بالا ببرد، وقتی آمار گلزنی فولاد بالا برود، آمار امتیازات آن هم بدون شک بالا خواهد رفت.

بختیاری‌زاده با اشاره به تیم رئال مادرید گفت: رئال مادرید، یکی از بزرگ ترین تیم های حال حاظر دنیا به این نتیجه رسیده که اگر در نیم فصل نخست خود، کنار بنزما، مهاجم دیگری در آن سطح داشت نه تنها قافله را به رقیب خود، بارسا نمی باخت بلکه با چند امتیاز بیشتر، جلوتر از رقسب دیرینه خود هم باشد، چون تمام بار خط حمله آنها روی دوش بنزما قرار دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه شاهدیم استادیوم زیبای فولاد در اکثر بازی های خانگی فولاد، به دلیل استقبال کم تماشاگران، جلوه زیبایی ندارد. این استادیوم را مگر برای چه ساختیم؟ با توجه به تمام معضلاتی که خوزستان و اهواز دارند متحمل هزینه‌های سنگینی برای ساخت این استادیوم جدید فولاد شدیم اما آیا آن را فقط برای روزهایی که اسقلال و پرسپولیس به اهواز می آیند ساختیم؟!

بختیاری زاده در پایان با اشاره به اینکه مردم خوزستان، عاشق بازی هجومی هستند، گفت: استادیوم فولاد آرنا را برای طرفداران این تیم و همه مردم خوزستان ساختیم. اگر هم می‌خواهیم مردم خوزستان را با فوتبال و تیم فولاد، آشتی دهیم باید گل‌های زیادی به ثمر برسد یا بهتر بگویم فولاد باید موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریفان خود ایجاد کند و فوتبال زیباتر و هجومی تری را به نمایش بگذارد تا تماشاگر خوزستانی را باز هم به هیجان دعوت کند چون مردم خوزستان، عاشق فوتبال هجومی هستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار