تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۹۴۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۶۰ هزاردانش آموز خوزستانی زیر پوشش طرح توزیع شیر مدارس
 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۸۶۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در سال تحصیلی جاری زیرپوشش طرح توزیع شیر مدارس قرار گرفتند.

عزیزاله آروین بیان کرد: دانش آموزانی که برای این طرح انتخاب شدند نوآموزان دوره پیش دبستانی مدارس دولتی، دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان دوره اول متوسطه هستند.

وی با اشاره به اینکه توزیع شیر در مدارس، حدود سه سال است که متوقف شده بود افزود: در سال تحصیلی جاری مقرر شد که توزیع شیر در مدارس استان های کم برخوردار همچون ایلام، بوشهر، خوزستان، کرمان، کهگلیویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شود و اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای توزیع شیر در سطح ملی تعیین شد  که از این رقم ۲۹۰ میلیارد ریال به خوزستان اختصاص یافته است.

آروین با اشاره به اینکه از هفته آینده شیر در بین مدارس خوزستان توزیع می شود بیان کرد: شیرهای چهارگوشه ۲۰۰ گرمی با ۲.۵ درصد چربی برای توزیع در بین دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای رونق و توسعه تولید درون استانی، شیر از کارخانجات خوزستان تامین می شود ودر صورت نیاز از استان‌های دیگر تامین خواهیم کرد.

وی افزود: توزیع شیر در بین دانش آموزان در ۲۱ مرحله انجام می‌شود و برآورد شده ۱۸ میلیون پاکت شیر در این مرحله توزیع شود.

آروین بیان کرد: شیر از مواد غذایی بسیار غنی است که ممکن است دانش آموزان به هر دلیلی امکان مصرف مناسب و به اندازه آن را نداشته باشند؛ این طرح بر سلامت دانش آموزان تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل دولت تصمیم بر توزیع دوباره شیر بین دانش‌آموزان گرفت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد:بر اساس نظرات کارشناسان بهداشت توزیع شیر ۱۰ دقیقه پیش از نواختن زنگ دوم مدرسه در بین دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.در این زمان دانش آموزان سرحال هستند و بدن آنها امکان جذب بهتر شیر را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار