تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۹۳۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب خوزستان اختصاص یافت
  معاون وزیر نیرو گفت: یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب خوزستان اختصاص یافته که یک سوم آن برای آبادان است.

حمیدرضا جانباز روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق بحرانی و آبگرفته آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد:از یکهزار کیلومتر شبکه فاضلاب آبادان، ۲۸۰ کیلومتر آن به بازسازی و ۲۰۰ کیلومتر نیز به ایجاد شبکه جدید نیاز دارد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ چهار هزار میلیارد ریال پروژه برای شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر تعریف شده و برای تکمیل آن حدود ۱۰هزار میلیارد ریال پول نیاز است و متناسب با تخیصص اعتبار در خصوص آن اقدام خواهد شد.

جانباز، به بارش‌ سیل‌آسای هفته گذشته در خوزستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرهای اهواز ، آبادان و خرمشهر فاقد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است و  شبکه فاضلاب نیز با حجم بارش اخیر همخوانی ندارد که نتیجه آن آبگیری خیابان‌ها و معابر شهرها شد.

وی افزود: به جای شبکه آب‌های سطحی به ناچار شبکه فاضلاب که برای این منظور طراحی و تکمیل نشده بود تخلیه حجم بالای آب باران را انجام داد.

معاون وزیر نیرو درباره تامین آب آشامیدنی سالم در آبادان نیز گفت: بخش زیادی از این شهرستان به لحاظ پایداری آب شرایط مطلوبی دارد یعنی با ۲ خط مجزا آب این منطقه را تامین می کنیم.

جانباز افزود: وزارت نیرو از سال‌های گذشته آب شیرین‌کن‌هایی را در این شهر احداث که تعدادی از آنها در مدار بهره‌برداری قرار دارد و احداث هفت ایستگاه بزرگ آب شیرین کن نیز در مرحله مناقصه است.

وی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز سرعت این پروژه‌ها کاهش یافته است.

بارندگی شدید دوشنبه گذشته در خوزستان موجب آبگرفتگی در چندین شهر این استان به ویژه اهواز، آبادان ، کارون و خرمشهر شد.در فاصله چند ساعت ۱۱۲،۵ میلیمتر بارندگی در آبادان و ۷۳،۹ میلیمتر بارندگی در اهواز و کارون ثبت شد که به دلیل نبود کشش شبکه فاضلاب ، آب های سطحی به مدت چند روز در برخی مناطق این شهرها باقی ماند که هنوز برخی از مناطق دچار آبگرفتگی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار