تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۳۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخریب سازه های غیر قانونی در بستر رودخانه کارون
رئیس اداره حریم گانی سازمان آب و برق خوزستان ازتخریب سازه های غیر قانونی در بستر رودخانه کارون خبر داد.
 علی غلامعلی نژاد، رئیس اداره حریم گانی سازمان آب و برق خوزستان  گفت: بستر رودخانه شامل بخش‌هایی از حریم آن می‌شود که در زمان ترسالی آب در آن سطح جاری بوده و در خشکسالی از آن کاسته شده است.

او افزود: بخش‌هایی از مسیر دغاغله، کیان آباد، جاده ساحلی کیانپارس و پارک ۴۲ هزار هکتاری، در بستر رودخانه کارون قرار دارند که طی ۲۰ سال گذشته به دلیل خشکسالی، ارتفاع آب پایین رفته است و این ساخت و ساز ها در آن صورت گرفته است.

غلامعلی نژاد با ادعا این مسئله که شهرداری خود سرانه اقدام به ساخت و ساز در بستر رودخانه می‌کند، بیان کرد: شهرداری برای زیبا سازی پیرامون رودخانه، فضا سبز ایجاد می‌کند و این در حالی است که اجازه ساخت و ساز ندارد، اما در برخی موارد چنین کاری را انجام می‌دهد.

رئیس اداره حریم گانی سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: بر اساس قانون، هرگونه دخل و تصرف در حریم رودخانه‌ها جرم بوده و طبق احکام اسلام به عنوان منابع ملی و بیت المال محسوب می‌گردند. ما نیز به عنوان نماینده قانون، وظیفه اجرا قوانین را برعهده داریم که نتیجتا در صورت مشاهده و یا اطلاع از ساخت و ساز در بستر کارون و یا هر رودخانه دیگر در خوزستان پس از طی روند قضایی آن اقدام به تخریب سازه غیر قانونی می‌نماییم.

علی غلامعلی نژاد تصریح کرد: برخی از سازه‌ها در حریم رودخانه کارون خطرناک هستند، که امروز ۴ مورد آن تخریب و ۲ مورد دیگر نیز قرار است انجام شوند، تا بستر فعال رودخانه رفع تصرف و آزاد شود.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: برخی سازه‌ها در حریم رودخانه خطرناک هستند و خطرات جانی برای مردم در پی خواهند داشت. برخی دیگر نیز برای محیط زیست زیان بار هستند.


مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار