تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۹۳۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرهنگ‌ تحقیق و پژوهش در جامعه نهادینه شود
  امام جمعه دزفول گفت: اهمیت تحقیق و پژوهش در جامعه نهادینه و فرهنگ‌ سازی شود تا کشور در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد.

  حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آئین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان در سالن آمفی تئاتر آیت الله قاضی دانشگاه صنعتی جندی شاپور، اظهار کرد: در گذشته ملاک سنجش سرمایه کشورها طلا و نقره بود اما امروزه سرمایه هر کشوری نیروی انسانی کارآمد، رتبه‌ها و مقام‌های علمی در رشته‌های مختلف، داشتن دانشمندان، نخبگان و پژوهشگران و تعداد مقالات علمی معتبر است.

وی افزود: امروزه سرمایه کشورها علم و دانش است و هر کشوری که بتواند از این سرمایه بهتر استفاده کند مراتب پیشرفت و ترقی را زودتر طی خواهد کرد.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: موفقیت و پیشرفت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی در گرو پژوهش و تحقیق است بنابراین باید به این مباحث بیشتر بها داده شود و اهمیت تحقیق و پژوهش در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود تا کشور در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه گفت: علم و دانش با تن آسایی و راحتی جسم، نسبتی ندارد. دانشمندان و علما افرادی بودند که با رنج، مجاهدت و کوشش شبانه روزی به آن جایگاه رسیدند.

وی همچنین با اشاره به برخورداری دزفول از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی از گذشته تاکنون، یادآور شد: دشمن به دنبال این است که نسل جوان ما از نظر هویتی و شخصیتی و ریشه اجتماعی احساس خلأ کند. اگر جوان ایرانی احساس کند که هیچ الگویی ندارد دشمن الگوهای مدنظر خود را جایگزین می‌کند بنابراین لازم است شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی به نسل جوان شناسانده شوند به عنوان مثال شخصیت شیخ انصاری و اقدامات این عالم فرهیخته باید به جوانان دزفولی بیش از پیش معرفی شود.

امام جمعه دزفول در ادامه با اشاره به بازدید صورت گرفته از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، گفت: برخی ایده‌ها و پژوهش‌ها جدید بودند اما با وجود اینکه پژوهش با خلاقیت و نوآوری عجین است شاهد ارائه طرح‌ها و پژوهش‌های تکراری در این نمایشگاه بودیم که لازم بود این طرح‌ها و ایده‌های تکراری ابتدا رشد و تغییر یافته و سپس مجدداً عرضه می‌شدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به بی سرانجام ماندن بسیاری از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشگران در این نمایشگاه، خواستار اهتمام بیش از پیش مسئولان نسبت به طرح‌های دانش بنیان و سرمایه گذاری در این زمینه به منظور توسعه شهرستان و استان شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار