تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۹۳۱۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید هیأت سرمایه‎گذار ایتالیایی از بافت تاریخی و سازه‎های آبی شوشتر
مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر از بازدید هیأت سرمایه‎گذار ایتالیایی از بافت تاریخی و سازه‎های آبی در این شهرستان خبر داد.
 محمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر  گفت: پیرو مطالعات درحال انجام از سوی گروه ایتالیایی که با هماهنگی سفارت ایتالیا در حاشیه غربی و جنوبی کشور ایران انجام پذیرفته و همچنین به واسطه اقدامات صورت‎گرفته از سوی مجموعه مدیریتی پایگاه جهانی سازه‎های آبی شوشتر، شرایطی برای حضور سرمایه‎گذاران ایتالیایی و اعضای سفارت ایتالیا در بافت تاریخی شوشتر و بازدید از شیوه‎های تولید انواع صنایع دستی موجود در شوشتر فراهم شد.

 او افزود: نظر به این‎که مسیر و استان‎های قابل بازدید این گروه که از پیش توسط سفارت ایتالیا، استان‎های کردستان، کرمانشاه، خوزستان و فارس پیش‎بینی شده و در استان خوزستان نیز بازدید از آثار جهانی شوشتر، چغازنبیل و شوش در دستور کار قرار گرفته بود، سعی شد تا مدت زمان بیشتری از حضور این گروه در استان و به خصوص شوشتر برنامه‎ریزی شود تا این گروه ضمن بازدید از آثار سیزده‎گانه سازه‎های آبی تاریخی، با بافت تاریخی و نوع معماری، آداب و رسوم، اقامت‎گاه‎های سنتی و سایر ظرفیت‎های این شهر کهن نیز آشنا شوند تا به تبع آن در انتخاب محل سرمایه‎گذاری تأثیر مثبت‎تری داشته باشد.

بازدید هیأت سرمایه‎گذار ایتالیایی از بافت تاریخی و سازه‎های آبی شوشتر

بهادری با اشاره به دیدگاه این کارشناسان نسبت به جاذبه‎های گردشگری بیان داشت: از آنجا که هدف این گروه نگرش جمعی به مؤلفه‎های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و... بود و از طرفی نیز به دلیل گستردگی پهنه شهری و آثار متعدد موجود در آن، امکان بازدید و معرفی تمام داشته‎های این دیار کهن فراهم نبود، سعی کردیم تا با بهره‎گیری از وقت‎های اضافه جلسه‎ای را در خانه تاریخی مرعشی به عنوان دفتر پایگاه جهانی سازه‎های آبی برگزار کنیم و آثار ملموس و ناملموس را با استفاده از تصاویر، متون و همچنین کلیپ‎ معرفی نماییم.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر ادامه داد: در بازدید به عمل آمده از شوشتر، قلعه سلاسل، نهر داریون و کَت‎های موجود، خانه مستوفی، خانه‎های سرابی، مقدم و مرعشی، آسیاب‎ها و آبشارها، بند میزان، سرای افضل و بافت تاریخی شوشتر به همراه صنایع دستی ویژه شهرستان در معرض دید هیات پیش‎گفته قرار گرفت.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار