تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۳۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقوع سیلاب و طغیانی شدن رودخانه‌ها در برخی نقاط کشور/ آسمان پایتخت بارانی می‌شود
گودرزی گفت: با توجه به شدت بارش در جنوب و غرب کشور در روز سه شنبه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
 ‌ فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا در اغلب مناطق نیمه شمالی و مرکز کشور پایداری جو و شهر‌های صنعتی و پرجمعیت همچون تهران افزایش غلظت آلاینده‌های جوی داریم.

وی افزود: از اواخر وقت امشب با نفوذ سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب شاهد بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق وزش باد هستیم.

گودرزی از تقویت سامانه بارشی در برخی مناطق خبر داد و گفت: روز دوشنبه با  تقویت سامانه بارشی در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط تگرگ و در استان‌های واقع امتداد رشته کوه البرز و زاگرس، مرکز و شمال غرب برف و باران داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی در سواحل دریای خزر بارش باران، کاهش نسبی دما و در مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه در اغلب مناطق کشور شاهد بارندگی باران خواهیم بود، بیان کرد: با توجه به شدت بارش در جنوب، جنوب غرب و غرب احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیانی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

 دمای پایتخت کاهش می‌یابد

وی با بیان اینکه فردا آسمان تهران همچنان غبار آلود است، گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه شرایط بارش باران برای تهران مهیاست.

گودرزی در پایان درباره آخرین وضعیت دمای تهران تصریح کرد: فردا بیشینه دمای پایتخت ۱۲ و کمینه ۴ درجه سانتی گراد بوده که از روز سه شنبه با روند کاهشی به ۸ و ۳ درجه سانتی گراد می‌رسد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار