تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۳۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
‌قیمت تضمینی گندم و کلزا افزایش‌ یافت
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: قیمت‌ تضمینی گندم و کلزای تولیدی خوزستان درسال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ افزایش‌یافت.

خدارحم‌امیری‌زاده افزود: هرکیلوگرم گندم‌معمولی به نرخ تضمینی۲۲هزار ریال و دانه‌ روغنی کلزا ۴۸هزار ریال تعیین شده‌است.
قیمت تضمینی گندم در سال زراعی گذشته ۱۷هزار ریال و دانه روغنی کلزا ۳۴هزار ریال‌ بود.
امیری زاده افزود: افزایش قیمت تضمینی گندم و دانه روغنی‌کلزا به عنوان ۲ محصول اصلی و راهبردی  به منظور تشویق کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت بوده‌است.
وی از شروع برنامه مدون اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی شامل تجهیز و ضدعفونی کردن سیلوها و انبارها ورفع نواقص فنی آنان خبرداد.
اداره کل غله وخدمات بازرگانی خوزستان وابسته به سازمان بازرگانی دولتی ایران متولی خرید تضمینی و نقدی گندم و دانه روغنی کلزااست.
در سال زراعی جاری سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان با ۹۳درصد افزایش نسبت به سال زراعی قبل ، به ۶۰هزار هکتار رسیده که معادل یک سوم کل سطح زیرکشت این محصول در کشوراست.
امسال سطح زیرکشت گندم در خوزستان نیز به ۵۴۲هزار هکتار آبی و دیم رسیده و پیش بینی شده با استفاده از گونه های جدید ، تولید این محصول راهبردی ۲۰درصد افزایش داشته باشد.
سال زراعی گذشته با وجود بروز سیلاب مهیب بهارامسال حدود یک میلیون و ۳۳۰هزار تن گندم  و ۴۷هزار تن دانه روغنی کلزا به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که از این حیث مقام نخست کشوری را به دست‌آورد.
سازمان‌جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی‌کرده در صورت‌مطلوب بودن شرایط آب و هوایی و رژیم بارندگی مناسب به‌خصوص در زمستان و بهار خریدتضمینی گندم به ۱.۶میلیون تن و کلزا به ۱۲۰هزار تن برسد.
استان‌خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلات ، زنبورداری وعمل‌آوری بیش‌از۱۲۴ محصول کشاورزی، به لحاظ حجم و تنوع تولید رتبه نخست را در کشوردارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار