تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۹۲۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران متروی اهواز خواستار ورود قوه قضاییه به مساله مترو شدند
 جمعی از کارگران متروی اهواز روز سه‌شنبه با حضور در خیابان سلمان فارسی اهواز ، خواستار رسیدگی ریاست قوه قضاییه به مساله متروی این کلانشهر شدند.

یکی از کارگران مترو در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۲۰ ماه حقوق از شرکت کیسون به عنوان پیمانکار پروژه قطارشهری اهواز طلبکار هستیم.

م. نیسی افزود: چندماه از دستور رییس شورای تامین خوزستان مبنی بر پرداخت حقوق کارگران توسط شرکت کیسون و کارفرما گذشته اما تاکنون این مطالبات پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: باوجود بی مهری هایی که به ما می شود اما همچنان سرکار حاضر می شویم و از اموال شرکت کیسون حراست می‌کنیم.

نیسی گفت: ما از مسئولان قطارشهری اهواز ناامید شدیم و خواستار ورود قوه قضاییه به این مساله هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز چندی پیش گفته بود:گزارشی از آخرین وضعیت مکاتبات در این زمینه به کارگران ارایه شده اما خواسته آنها پرداخت بیمه و حقوق معوقه است که البته حق دارند.

شهرام شاهین زاده افزود: از وزارت کشور درخواست شده مبلغی به شهرداری اهواز تخصیص داده شود تا بخشی از حقوق معوقهی کارگران را پرداخت کنیم که درحال طی شدن روند قانونی است.

وی این درخواست را در راستای مصوبه شورای کارگری استانداری خوزستان دانست و گفت: با پیگیری معاون وزیر کشور این اعتبار درحال نقد شدن است.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه کمتر از ۳۰ درصد است.پروژه قطار شهری اهواز از اواخر پارسال تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است.با شدت گرفتن اختلاف میان پیمانکار و کارفرمای قطار شهری اهواز در کنار سرنوشت نامشخص پروژه، زمان پرداخت حقوق معوقه کارگران قطار شهری نیز همچنان در هاله ای از ابهام باقی می ماند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار