تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۹۲۸۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان دومین استان کشور در ازدواج دختران کمتر از ۱۰ سال است
  مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، خوزستان دومین استان کشور در ازدواج دختران کمتر از ۱۰ سال است.

  بهناز موحدی دوشنبه در نشست تصویب سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده خوزستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان اظهار داشت: بررسی‌هایی که در سرشماری سال ۱۳۹۵ صورت گرفت نشان می‌دهد که خوزستان در زمینه ازدواج دختران بالای ۱۰ سال نسبت به دیگر استان‌های کشور از تعداد بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر اساس جامعه آماری که در اختیار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته در هزار ازدواج صورت گرفته در خوزستان، ۳۹ مورد مربوط به دختران زیر ۱۰ سال است.

موحدی با بیان اینکه در بعضی مواقع نیز این ازدواج ها به ثبت نمی رسند، بیان داشت: علاوه بر این خوزستان در بین پنج استان اول در زمینه دانش آموزان بازمانده از تحصیل جایگاه چهارم را دارد که از شکاف جنسیتی برخوردار است.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از این نشست به دیگر شاخص های بررسی وضعیت زنان خوزستان در جامعه اشاره کرد و گفت: ماهشهر، هندیجان، رامهرمز، آبادان و خرمشهر نسبت به دیگر شهرستان‌های خوزستان بیشترین آمار اعمال خشونت در حوزه زنان و کودکان را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده خوزستان را هجدهمین سند در کشور عنوان کرد که به تصویب شورای برنامه ریزی رسیده، افزود: علل مشکلات به وجود آمده و شناسایی شرایط کنونی زنان و خانواده در خوزستان از جمله اهداف تهیه این سند است.

بر اساس این گزارش، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تلاش است برای عملیاتی شدن اهداف تعریف شده در این سند، اعتباری را از طریق لایحه بودجه سال ۹۹ به استان های کشور اختصاص دهد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار