تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان مدیریت بحران کشور:
روند بازسازی در مناطق سیل‌زده خوزستان خوب پیش می‌رود
 رییس سازمان مدیریت بحران کشور روند بازسازی در مناطق سیل‌زده خوزستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: مشکل مالی در بخش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای مناطق سیل‌زده وجود ندارد.

اسماعیل نجار روز دوشنبه در حاشیه سفر به روستاهای سیل زده بخش شاوور شوش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و مسوولان در سیل امسال پای کار بودند اظهار داشت: با توجه به گستردگی میزان سیل در خوزستان و خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی، مزارع و زیرساخت‌ها، ارزیابی ما از روند بازسازی و نوسازی خوب است.

وی با بیان اینکه مردم روستاهای سیل‌زده تاکنون از روند بازسازی رضایت دارند، افزود: امیدواریم با این روند بتوانیم تا پایان سال جاری نوسازی همه واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و مدارس را به اتمام برسانیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این که هیچ مشکلی در ارایه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در ۲ بخش کشاورزی و مسکن وجود ندارد، بیان کرد: نقدینگی لازم تامین شده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و... قرار داده شده است.

محدودیت مالی دولت برای زیرساخت‌های آسیب‌دیده از سیل

نجار تصریح کرد: تنها در بحث زیرساخت‌ها با توجه به محدودیت‌های مالی دولت، باید با حساب و کتاب بیشتری کار پیش برود و طرح‌ها تعریف شود، البته در این حوزه طرح‌های ضروری در اولویت اتمام قرار گرفته و بخشی از طرح‌ها نیز با کمک خیران و بانک‌ها مثل احداث مدارس ۶ کلاسه در دست انجام است.

وی ادامه داد: از روزهای ابتدایی سیل تلاش شد با ایجاد مسکن اضطراری و فراهم کردن اجاره‌بها کسانی که مسکن‌ آن‌ها قابل سکونت نبود سریعا استقرار یابند و بسته‌های لوازم خانگی به منازلی که تنها آب وارد آنها شده بود داده شد.

وی بیان کرد: درمجموع تمام تلاش ما این است در دوره‌های زمانی مختلف با بازدید از مناطق سیل‌زده مشکلات را از نزدیک بررسی  و برطرف کنیم.

نجار با تشکر از تلاش و صبر مردم در مناطق سیل‌زده افزود: تمام امکانات و توان خود را برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده به کار گرفته‌ایم.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور شامگاه شنبه وارد خوزستان شد، وی روز شنبه پس از حضور در آیین تحویل ۱۸خودروی شستشوی معابر و بهره‌برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان به شهرسیتان شوشتر رفت و از آخرین وضعیت روند بازسازی منازل سیل‌زده روستاهای شعیبیه شوشتر بازدید کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز دوشنبه به شهرستان شوش رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام شوش و زیارت دانیال نبی از منازل و مدارس آسیب‌دیده در روستاهای بخش شاوور بازدید کرد و پس از آن از اهواز به تهران رفت.

سیل بهار امسال در حوضه‌های کرخه، کارون و دز ۲۱ شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد که دراثر این سیلاب ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار