تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۹۲۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۴۷ درصدی میزان درآمد خوزستان نسبت به پارسال
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی میزان درآمد امسال تاکنون این استان نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: میزان درآمد خوزستان ۸۷ هزار میلیارد ریال است.

 محسن کاویانی روز دوشنبه در نشست تشریح و تبیین ظرفیت های اسناد تسویه و اسناد خزانه در محل اداره کل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به اینکه این جلسه به منظور هماهنگی بیشتر سازمان ها و دستگاه ها برای جذب هر چه بهتر اسناد خزانه برگزارشده است بیان کرد: میزان درآمد خوزستان مشابه استان اصفهان است با این تفاوت که درآمد نفت به درآمدهای خوزستان نیز محاسبه می شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد خوزستان تنها از بخش کسب درآمدهای مالیاتی نیست ادامه داد: درآمد خوزستان از بخش های مختلف دریافت می شود اما ۹۰ درصد درآمد از محل درآمدهای مالیاتی است.

۳۴ هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته برای خوزستان در سال ۹۹

کاویانی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۹ ، بودجه ای که برای خوزستان در نظر گرفته شده ۳۴ هزار میلیارد ریال  است.

وی با اشاره به برخی از بخش های این بودجه ادامه داد: در این بودجه سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی، و ۶ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال برای هزینه های جاری استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بیان اینکه هزینه جاری بیشتر صرف پرداخت حقوق و مزایا کارمندان دستگاه ها می شود، افزود:ماهیانه ۵۰۰ میلیارد ریال در خوزستان برای پرداخت حقوق کارمندان دستگاه ها و سازمان ها پرداخت می شود؛ این میزان اعتباری که در این بخش در نظر گرفته شده است نشان می دهد در سال آینده در این بخش با دقت بیشتری باید هزینه شود.

جذب تنها ۲ درصد از اسناد خزانه توسط دستگاه‌های خوزستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: از بودجه ۲۷ هزار میلیاردی ریالی سال ۹۸ خوزستان، هشت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته که یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه به استان تخصیص یافته است.

وی گفت: از بخش اسناد خزانه تنها ۱۳۰ میلیارد ریال ۲ درصد از سوی دستگاه ها و سازمان های خوزستان از تیر امسال تاکنون جذب شده و تنها تا تیر سال آینده برای جذب اسناد خزانه فرصت هست.

کاویانی افزود: تعداد قراردادها و طرح هایی که در این مدت در خوزستان منعقد شده بیش از میزان اسناد خزانه ای است که جذب شده و این موضوع جای سوال دارد که چرا دستگاه ها برای تامین اعتبار پروژه های خود درخواست جذب اسناد خزانه را نداده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد:بر اساس اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، بر اساس محدودیت اسناد خزانه در کشور استان هایی که زودتر پروژه ها و طرح های خود را اعلام کنند اسناد خزانه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: پارسال در اردیبهشت دستگاه ها به فکر جذب اسناد خزانه افتادند و تا پایان زمان جذب(تیر ماه)، ۲ ماه بیشتر فرصت نداشتند؛ این نحوه عملکرد باعث می شود تا اسناد خزانه و اعتبار کمتری به خوزستان برای اجرای پروژه ها و طرح ها اختصاص یابد. از روسای سازمان ها و دستگاه های مختلف تقاضا داریم که از هم اکنون طرح های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان برای جذب اسناد خزانه معرفی کنند.

وی گفت: با وجود مشکلات مختلف در خوزستان باید در جذب این اسناد تلاش بیشتری شود و از این ظرفیت برای توسعه این استان استفاده کنیم.

شفاف‌سازی میزان مطالبات دستگاه‌ها از دولت

کاویانی ادامه داد: برای شفاف سازی و مشخص شدن میزان مطالبات دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف  از دولت باید میزان بدهی‌ها و مطالبات از سوی دستگاه ها در سامانه مدیریت بدهی ها و مطالبات (سماد) ثبت شود.

وی گفت: پیمانکاران زیادی از شرکت ها و سازمان‌های مختلف خوزستان از جمله شرکت نفت مطالباتی دارند که برای پرداخت این مطالبات از سوی دولت باید این بدهی ها در سامانه سماد ثبت شود.

لزوم همکاری بیشتر بانک‌های خوزستان در پرداخت مطالبات

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: ۶۶۰ هزار میلیارد ریال میزان سپرده بانک های خوزستان است و میزان تسهیلاتی که پرداخت کرده اند ۳۳۰ هزار میلیارد ریال است این در حالی است که امکان پرداخت تسهیلات بیشتر را دارند.

وی گفت: باید این موضوع با سایر استان ها بررسی شود و برای همکاری هر چه بیشتر بانک ها بستر سازی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار