تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۹۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقره‌داغ متخلفان صنفی در خوزستان / متهمان گران‌فروشی کرده بودند
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: ‌آژانس‌ها، تره‌بار، قصابان و مرغ‌فروشان ‌بیشترین گزارش‌های تخلف را داشته و عمده تخلفات آن‌ها شامل عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور برگ خرید و عدم ارائه صورت‌حساب است.
نعمت‌الله بیرانوندی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل تعزیرات حکومتی پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اظهار داشت: کارکنان تعزیرات حکومتی خوزستان با وجوداینکه وظیفه ذاتی آنان رسیدگی به گزارش‌های ارسالی از سودی دیگر دستگاه‌های ناظر است اما درگشت‌های مشترک با دستگاه‌های ناظر شرکت کرده و با متخلفین برخورد قاطع می‌کند.

وی افزود: معاونان و رؤسای ادارات تعزیرات حکومتی علاوه بر حضور منظم در جلسات تنظیم بازار مرکز استان و شهرستان‌ها در ستاد پایش سامانه‌های حمل‌ونقل شهری به ریاست معاون استاندار و کمیته نظارت بر مایحتاج عمومی شهروندان به ریاست دادستان یا معاون دادستان حضور یافته و همچنین از آغاز طرح ادارات ما علاوه بر ساعت خدمتی از ساعت 15 تا 20 نیز در محل حضور داشته تا ضمن همراهی دستگاه‌های ناظر درگشت‌ها به گزارش‌های و پرونده‌های رسیده رسیدگی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: از ابتدای طرح، علاوه بر حضور منظم و مرتب در رسانه استانی و همچنین جلسات مختلف از جمله جلسه تنظیم بازار و اجلاس رؤسای اتحادیه‌های اهواز با رؤسای اتحادیه‌های مؤثر ازجمله تاکسی‌سرویس‌ها، قصابان، مرغ‌فروشان، نانوایان و خواروبارفروشان نشست‌های مختلفی داشته و خواسته شد تا از ظرفیت‌های موجود در اتحادیه‌ها استفاده و به متخلفان ابتدا تذکر و سپس از ظرفیت‌های برخورد قانونی استفاده شود.

بیرانوندی به گزارش‌های دستگاه‌های ناظر اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون توسط دستگاه‌های ناظر نزدیک به 100 گزارش در سیستم تعزیرات حکومتی به ثبت رسیده که به عمده آنان رسیدگی شده و در مرحله اجرای حکم هستند.

وی ادامه داد: در گزارش‌های رسیده صنوف آژانس‌ها، تره‌بار، قصابان و مرغ‌فروشان به ترتیب بیشترین گزارش‌های را داشته و عمده تخلفات نیز شامل عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور برگ خرید و عدم ارائه صورت‌حساب است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان همچنین با بررسی پرونده‌های واصله، استفاده از مطالب متهمان و اصحاب پرونده‌ها به همراه نتایجی که کارکنان مرتبط با رسیدگی به دست آورده‌اند، آسیب‌شناسی لازم از وضعیت بازار صورت گرفته و پیشنهاد‌های این اداره کل در جهت رفع مشکلات مستمر به ستاد تنظیم بازار استان ارائه می‌شود.

بیرانوند تأکید کرد: روند انجام وظایف خاص و فوق‌العاده ویژه این ایام در تعزیرات حکومتی استان تا آرامش کامل بازار استمرار خواهد داشت.

وی با تقدیر از کسبه و بازاریان منصف که در این مقطع حساس رعایت قانون، ضوابط صنفی و سود قانونی را می‌کنند، عنوان کرد: به افرادی که قصد سوءاستفاده و اجحاف به مشتریان را دارند هشدار داده می‌شود که برخورد تعزیراتی شدید در انتظار آن‌هاست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان می‌خواهیم که همگی بازرس افتخاری دستگاه‌های نظارتی باشند و موارد تخلف را به سامانه اینترنتی 135 سازمان تعزیرات حکومتی و 124 سازمان صمت اعلام کنند.

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
مردم نباید بگن خودشون حقوق میگیرن برای بازرسی هاشون

اگه تا حالا درست کار میکردن اوضاع شهر بهتر بود
اینا غالبا منتظرن یکی بهشون بگه از یکی شکایت کنن که برن دنبالش

دنبال حل اصولی موضوع نیستن
:
:
:
آخرین اخبار