تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۹۲۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان:
نتوانستیم مشکلات شهری آبادان را رفع کنیم
 رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: وجود مشکلات در شهر نشان از آن دارد که ما نتوانسته ایم مشکلات شهری به خصوص آب‌گرفتگی معابر آبادان را رفع کنیم.

  ناصر کعبی عصر امروز در جلسه علنی بررسی پاسخ‌های شهردار آبادان به سوالات یکی از اعضای شورای ضمن تبریک روز دانشجو به‌تمامی دانشجویان و اساتید، افزود: امروز به‌منظور خواندن پاسخهای شهردار به سوالات عضو شورا و تصمیم گیری هرچه بهتر مسائل گرد هم آمده‌ایم و امیدواریم که نتیجه خوبی برای شهر داشته باشد.

وی اظهار کرد: بارندگی اخیر سبب بروز آبگرفتگی بخش های زیادی از شهر شد (البته بارندگی هم زیاد بود) و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد که از این بابت از تمام مردم عذرخواهی می کنیم، در این بارندگی تمام اعضای شورا در کنار کارکنان شهرداری کوشیدیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم، باز هم از این بابت از شهروندان عذرخواهی می کنیم؛ به هر حال توان شهرداری تا همین حدی است که می بینید و نمی توانیم بیشتر از این انتظار داشته باشیم که البته این جای اشکال دارد؛ چراکه برای شهرداری آبادان که رو به ۱۰۰ سالگی خودش هست نباید شرایط این‌گونه باشد.

به گفته وی شهرداری که رتبه ۱۱ را در کشور دارد باید امکاناتش بسیار فراوان‌تر از آنچه آلان در اختیار دارد، باشد اما متأسفانه چنین نیست و این سبب شده تا روزبه‌روز برای مردم مشکلاتی پیش آید.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: فلسفه شهرداری‌ها همان‌گونه که از نامشان پیداست یعنی باید بتواند شهر را آباد کند و به شهر و شهروندان خدمت کند، اما با توجه به مشکلاتی که در شهر وجود دارد و جای تأسف است که ما هنوز نتوانسته ایم بسیاری از آن‌ها را رفع کنیم؛ البته این مشکلات مربوط به یک روز و دو روز و یا یک سال و دو سال نیست، سال‌هاست که مشکلات گریبان گیر مردم شده است.

کعبی یادآور شد: بنده به عنوان یکی از اعضای شورا و به نمایندگی از تمامی اعضاء از شهرداری می خواهم تا روند فعالیت‌هایشان رو به بهبود و پیشرفت بیشتر برود؛ ما در برخی از بخش‌های شهرداری‌ها در مناطق سه‌گانه پسرفت داشته ایم و این مسئله به هیچ وجه خوب نیست! به طور مثال سال‌های پیش ما در بسیاری از جاها آبگرفتگی معابر نداشتیم اما امسال با آب‌گرفتگی مواجه بودیم که آن‌هم به دلیل وجود برخی کمبودها و وجود مشکلات فراوان بروز کرد.

وی گفت: البته آبفا نیز نقش بسیار عمده‌ای در این میان دارد که آنها نیز از کمبود امکانات و بودجه می نالند، بله ما تمام این مسائل را درک می کنیم اما این برای مردم جواب نمی شود، این راه حل رفع مشکلات نیست، راهکار آن است که ما هر چقدر هم که با کمبود مواجه باشیم باید بتوانیم بخشی از مشکلات مردم ولو اندک و موردی را رفع کنیم، اگر نمی توانیم مشکل یک منطقه را رفع کنیم حداقل می توانیم مشکل یک محله یا چند کوچه را حل کنیم، پس کار شدنی است.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان در راستای کمک به رفع مشکلات مبتلابه افزود: رفع مشکلات شهری نیاز به یک عزم جدی و همگانی در میان مسئولان دارد و نمی توان تمام بار مشکلات را بر دوش یک یا دو واحد آن هم امور خدمات رسان گذاشت.

وی اظهار کرد: اگرچه عزل و نصب شهردار و نظارت بر حسن انجام مسئولیت‌ها در شهرداری جزو وظایف شوراست اما باقی ادارات خدمات رسان از جمله آبفا، برق و گاز نیز باید جوابگو باشند و در کنار شورای شهر و شهرداری به خواسته‌های به حق مردم پاسخ دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: وقتی دستگاه‌های خدمات رسان در کنار یکدیگر قرار نگیرند و به طور هم‌زمان در راستای رفع مشکلات مبتلابه یک منطقه که تمام ارگان‌های خدمات رسان با آن درگیرند، وارد میدان نشوند به طور حتم کاری از پیش نمی رود و این مسئله باید هر چه زودتر حل شود.

کعبی با تأکید بر اینکه باید به مشکلات مردم رسیدگی شود، یادآور شد: باید حداقل به مردم بگوییم که داریم چه کاری انجام می دهیم، به طور مثال در منطقه سلیچ که این همه نارضایتی در آنجا وجود دارد اما به جرئت می توان گفت که در طی دو سال اخیر ولو اندک به طور واقعی کار انجام شده، لوله گذاری آبفا و آب‌های سطحی در این منطقه انجام شده که بیشتر آن را هم شهرداری آبادان و با پیگیری مجموعه شورای اسلامی شهر انجام داده است.

وی گفت: این‌ها واقعیت‌هایی است که باید مردم بدانند، اما متأسفانه اطلاع‌رسانی در این میان بسیار کم و ضعیف است و مردم و حتی مسئولان هم از این کارکردها اطلاعی ندارند و این‌یک ضعف بزرگ در بدنه شهرداری و شورا به حساب می رود که انتظارم از مجموعه شورا آن است که بر مجموعه شهرداری نسبت به این قضیه بیشتر تأکید داشته باشند تا در مورد کارهایی که انجام می شود اطلاع‌رسانی درستی انجام شود؛ البته این بدان معنا نیست که کارهای روزمره و عادی اطلاع‌رسانی شود بلکه باید اطلاعات اقداماتی که در ابعاد وسیع و گسترده‌تری انجام می شود، در اختیار مردم قرار گیرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار