تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۹۲۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اغتشاشات خوزستان با تعامل دستگاه‌های امنیتی به خوبی مدیریت شد
 فرمانده انتظامی خوزستان گفت: اغتشاشات و تجمعات ۲۲ شهرستان خوزستان با تعامل و ارتباط نزدیک دستگاه‌های امنیتی به خوبی مدیریت شد و به غیر از ۲ شهرستان در سایر مناطق شاهد کمترین میزان خسارت بودیم.

 سردار حیدرعباس زاده روز یکشنبه در نشستی با نماینده ولی فقیه در خوزستان، و رییس کل دادگستری استان در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان در اهواز بیان کرد: دراغتشاشات اخیر با همکاری و همراهی مردم ولایت مدار خوزستان فتنه ای که با پشتیبانی و حمایت اطلاعاتی و مالی معاندان نظام به ویژه گروه های معاند تکفیری در تعدادی از شهرستان ها شکل گرفته بود ، به بهترین شکل ممکن مدیریت شد.

وی افزود: مجموعه دستگاه های امنیتی در خصوص شناسایی و دستگیری عاملان اصلی، محرکان و لیدرها این اغتشاشات تلاش بسیار خوبی داشتند که شایسته تقدیر است.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: نیروی انتظامی تعداد ۱۴۵ نفر از عاملان اصلی، محرکان و لیدرها که نقش اساسی در شکل گیری تجمعات و اغتشاشات خوزستان را داشتند شناسایی و دستگیر کرد.

وی بیان کرد: همچنین تعدادی از افراد که در اغتشاشات نقاط مختلف خوزستان به سمت ماموران نیروی انتظامی و سپاه تیراندازی کردند، دستگیر و ۲۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری از آنها کشف و ضبط شد.

سردار عباس زاده گفت: مجموعه دستگاه های امنیتی با ارتباط نزدیکی که با یکدیگر در شورای تامین و شهرستان ها داشتند، اغتشاشات را به خوبی مدیریت کرده و به غیر ۲ شهرستان بقیه شهرستان های خوزستان کمترین خسارت به اموال عمومی گزارش شد.

اجرای ۲۲طرح جمع‌آوری سلاح در خوزستان

وی با اشاره به اجرای طرح های جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز گفت: نیروی انتظامی در جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز تلاش فراوانی در ۲ سال گذشته داشته و در این مدت بیش از ۱۱ هزار سلاح جنگی و شکاری که با برخی آنها به اماکن، اشخاص، خودروها و یا در آیین های عروسی و عزا در خوزستان تیراندازی شده، کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اجرای ۲۲ طرح جمع‌آوری سلاح در خوزستان در ۲ سال گذشته افزود:هیچ موضع منفعلانه ای نسبت به کسانی که سلاح جنگی یا شکاری غیرمجاز دارند در نیروی انتظامی وجود ندارد و با همکاری دستگاه های امنیتی، قضایی با دارندگان سلاح غیرمجاز برخورد جدی و قاطع صورت می گیرد.

اعتراضات هفته پایانی آبان گذشته که پس از اعلام افزایش نرخ بنزین رخ داد، با سوء استفاده برخی آشوبگران به انحراف کشیده شد و منجر به وارد آمدن خساراتی به اموال عمومی و خصوصی در کشور، از جمله در چند شهر خوزستان شد. 

پیش از این فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری ۱۴۵ نفر در رابطه با اغشاشات اخیر در خوزستان خبر داده بود و گفته بود که اعضای یک تیم چهار نفره که از طریق گروهک های معاند، پشتیبانی اطلاعاتی و مالی می شدند، شناسایی و دستگیر شدند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار