تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۲۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبارات ساخت سیل‌بندهای خوزستان تامین شد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی از برنامه‌های ما پیشرفت در حوزه ساخت‌وساز سیل‌بندها است که در این راستا اعتبارات مورد نیاز برای احداث این سیل‌بندها در خوزستان در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.
اسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شامگاه شنبه و به منظور بررسی روند بازسازی مناطق سیل زده، وضعیت احداث سیل بندها، تحویل ۱۸ خودرو شستشوی معابر و همچنین بهره برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان به این استان سفر کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیش از ظهر امروز با اشاره به مشکلات ایجاد شده پس از بارندگی در اهواز اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های شرایط جوی سازمان هواشناسی، میزان بارش‌ها در پاییز امسال بالاتر از نرمال خواهد بود که این پیش‌بینی نیز در کشور به وقوع پیوست اما تا این لحظه با مشکل خاصی مواجه نشدیم.

نجار در تشریح هدف از سفر به خوزستان عنوان کرد: در این سفر ضمن پیگیری روند بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان، در تلاش خواهیم بود تا در صورت وجود مشکلی در این زمینه آن را رفع کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما پیشرفت در حوزه ساخت‌وساز سیل‌بندها است که در این راستا اعتبارات مورد نیاز برای احداث این سیل‌بندها در خوزستان در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است.

بهره‌برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران

در ادامه این سفر، آیین بهره‌برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان و تحویل ۱۸ دستگاه خودروی شست‌‍وشوی معابر، صبح امروز و با حضور رئس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار خوزستان و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه این آیین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان وقوع بحران، مرکز سیار مدیریت بحران در محل رخداد مستقر شده و مجهز به امکانات لازم برای مدیریت بحران‌های خاص خواهند بود.

وی افزود: با توجه به امکانات پیش‌بینی شده برای این مرکز سیار، امکان مدیریت شرایط در میدان بحران را میتوان از آن متوقع بود تا ما با آرامش خاطر کنترل شرایط را در دست بگیریم.

استاندار خوزستان در رابطه با خودروهای شستشوی معابر عنوان کرد: امروز ۱۸ دستگاه خودرو سه منظوره مه‌پاش، مقره‌شو و معبرشو برای استفاده در مواقع لزوم به شهرداران شهرستان‌های مختلف واگذار می‌شود.

وی افزود: همچنین علاوه بر این تجهیزات، تلاش ما در راستای به‌روزرسانی و تقویت خدمات‌رسانی دستگاه‌های خدمات شهری و استان ادامه دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار