تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۹۲۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین تغذیه نوزادان نارس با اهدا شیر به بانک شیر خوزستان
رییس بخش نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز نحوه نگهداری و اهدا شیر مادر در بانک شیر خوزستان را تشریح کرد.
 ملکیان رییس بخش نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز  گفت: شیر مادر خواص و فواید فراوانی دارد، بطوریکه قابل وصف نیست و شاید بتوان کتاب‌های بسیاری راجع به این نعمت الهی نوشت.

او افزود: وقتی مادر به نوزاد خود سیر می‌دهد، فقط مساله رشد، تغذیه و رساندن مواد مغذی به نوزاد نیست، بلکه زمانیکه نوزاد از سیر مادر میل می‌کند، تعدادی فاکتور‌های زنده مانند آنتی بادی‌ها به نوزاد منتقل می‌شود.

ملکیان اظهار داشت: لیزوزین و موادی که در شیر مادر وجود دارد، باعث پروتکشن و حمایت نوزاد از جلوگیری ابتلا به بیماری‌های متعدد خواهد شد.
افزایش خطر ابتلا به عفونت ها در نوزاد نارس با مصرف شیرخشک

به گفته رییس بخش نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، ضریب هوشی بالاتری دارند و کمتر به بیماری‌های گوارشی و تنفسی مبتلا می‌شوند.

ملکیان ادامه داد: همچنین کاهش ابتلا به کرونر قلبی، ایسکمی قلبی در سنین بالاتر، فشارخون و ... از دیگر فواید شیر مادر به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: نوزادان نارس مشکلی بالاتر و اولاتر از نوزادان عادی دارند که آن این است که دستگاه گوارش این نوزادان نارس است و احتمال درگیری، عفونت و نکروز در نتیجه مصرف شیر خشک افزایش می‌یابد.

ملکیان بیان داشت: به همین دلیل بانک شیر در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز افتتاح شد تا مادرانی که شیر آن‌ها فراوان است و یا نوزاد آن‌ها تمایلی به مصرف شیر مادر نشان نمی‌دهد، شیر را اهدا کرده تا پس پاستوریزه و استریلیزه شدن به نوزادان نارس اهد شود.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار