تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۹۲۶۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش برای ثبت جهانی راه ‎آهن سراسری ایران ادامه دارد
مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور از تلاش برای قراردادن راه ‎آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران در فهرست جهانی یونسکو خبر داد.
 مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور در آئین گشایش همایش ملی ثبت میراث صنعتی در تالار آفرینش شهرستان بندر ماهشهر گفت: برگزاری همایش‎های ملی ثبت، تاکتیک جدید ورارت میراث فرهنگی و گردشگری است و هدف آن توجه به موضوع حفاظت از آثار ملی است.

او در ادامه به میزبانی ماهشهر از این همایش اشاره کرد و با بیان این‎که تعداد آثار ثبت شده در حوزه بندرامام خمینی و ماهشهر بسیار کم است افزود: با یاری اعضای شورای ملی شورای ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، آثار شناسایی شده این شهرستان در فهرست آثار ملی قرار گیرد.

پور علی تصریح کرد: دلیل آن‎که در ۲ قرن اخیر، موضوع حفاظت از آثار تاریخی مورد توجه قرار گرفته است، اساساً از باب تهدید‌هایی بود که حوزه صنعت به بافت‎های تاریخی و شهر‌های تاریخی ایجاد می‎کرد و به همین دلیل بزرگان و عقلا بر این موضوع اهتمام ورزیدند که به حفاظت و ثبت آثار تاریخی روی آورند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور گفت: با گذشت سا‎ل‎ها، توفیق تاریخ اکنون بر این است که خود این آثار صنعتی اکنون مورد توجه قرار گرفته‎اند و درحالی که زمانی برای آثار تاریخی تهدید به شمار می‎رفتند اکنون در زمره آثار ملی قرار می‎گیرند.

برپایی جشن ثبت جهانی راه‎آهن سراسری جمهوری اسلامی

این مقام مسئول اظهار داشت: زمانی تصور می‎شد ایستگاه راه آهن ممکن نیست یک اثر معماری باشد، اما امروز نه تنها ایستگاه‎های راه‎‎آهن و تأسیسات وابسته به آن را در زمره آثار معماری می‎بینیم بلکه آن‌ها را در زمره آثار ملی نیز مشاهده می‎کنیم.

پور علی ادامه داد: بزودی شاهد برپایی جشن ثبت جهانی راه‎آهن سراسری جمهوری اسلامی که مبدأ آن از بندرامام خمینی است باشیم تا به واسطه آن توفیق دیگری برای کشور رقم بخورد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار