تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۹۲۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵۵هزار هکتار زمین‌ کشاورزی طرح رهبری در خوزستان‌کشت‌شد
 معاون اجرایی موسسه جهاد نصر گفت: پاییز امسال ۲۵۵هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی طرح رهبر معظم انقلاب در خوزستان زیرکشت محصولات کشاورزی رفت.

موسسه جهادنصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی مجری طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در استان خوزستان‌است

حسن علاقه بند افزود: این میزان زمین کشاورزی پس از عملیات زهکشی ، شورزدایی ، تسطیح و آبیاری زیرکشت محصولات گندم ، کلزا ، جو ، چغندرقند ، صیفی جات و باغات قرار گرفت.
وی گفت: بهره‌وری از زمین های تجهیز ونوسازی شده طرح کشاورزی رهبر معظم انقلاب ، نسبت به پیش از اجرای بهسازی ، بیش از سه برابر شده است و این می تواند بخش کشاورزی خوزستان را دگرگون کرده و آن اقتصادی‌تر کند.
معاون اجرایی موسسه جهاد نصر ادامه داد: ۴۰هزار هکتار زمین کشاورزی گام‌نخست این طرح به دلایل فنی به طور کامل زیرکشت نرفته است که انتظار می رود سال زراعی آینده این زمین ها که مراحل تجهیز و نوسازی آن انجام شده زیرکشت برود.
گام نخست طرح کشاورزی رهبر معظم انقلاب شامل ۲۹۵ هزار هکتار ، پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری زیر کشت رفت.
هزینه نوسازی و تجهیز هر هکتار زمین این طرح حدود یک میلیارد ریال بوده که همگی آن از سوی دولت پرداخت شده‌است.
قرار است ۲۵۵هزار هکتار زمین های باقی مانده طرح رهبر معظم انقلاب با تخصیص آب از سوی وزارت نیرو و سپس تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه با اعتباری بالغ بر ۱۵هزار میلیارد ریال شروع‌شود.
طرح ۸۰۰هزار هکتاری سفر رهبر معظم انقلاب در اسفند ۱۳۷۵ با سفر معظم له به خوزستان به تصویب رسید ولی بعدها به ۵۵۰هزار هکتار کاهش‌یافت.
گام نخست این طرح عظیم کشاورزی در دی ۱۳۹۲ با تخصیص اعتبار ۳۰هزار میلیارد ریالی از صندوق توسعه ملی وارد مرحله اجرایی‌شد.
پیش بینی شده با اجرای کامل این طرح تا سال ۱۴۰۰ ، مجموع تولیدات بخش کشاورزی خوزستان از ۱۶.۲ میلیون تن به ۲۵میلیون تن افزایش یابد و ۳۰۰هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شود.
استان خوزستان از نظر حجم تولیدات کشاورزی و تنوع محصولات رتبه نخست را در کشور دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار