تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های هفته پژوهش بر جنبه‌های کاربردی در راستای رونق تولید تمرکز دارد
  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اهداف هفته پژوهش امسال بر روی جنبه‌های کاربردی پژوهش تاکید دارد و با توجه به مسائل اقتصادی و تحریم‌ها موضوع اثربخشی پژوهش و کمک به رونق تولید و اقتصاد اهمیت زیادی دارد.

 علی حقیقی شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: هفته پژوهش امسال ۲۳ تا ۲۸ آذرماه با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری برای اشتغال و کارآفرینی، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران، فناوران و خریداران دستاوردها و شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری در سطح استان از جمله اهداف ملی هفته پژوهش است.

حقیقی ادامه داد: اجرای مراسم زنگ پژوهش ، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و رونمایی از دستاوردهای جدید با رویکرد کارآفرینی و مهارت آموزی، نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی و پژوهشی و دیدار با نخبگان، مخترعان و کارآفرینان و تجلیل از خدمات آنان و سمینارهای شناسایی نیازهای پژوهشی و فناوری توسط کارشناسان سازمان‌ها در دانشگاهها از جمله برنامه‌های هفته پژوهش است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر دانشگاهها بر پژوهش‌های کاربردی و ارتباط بیشتر با صنعت تمرکز دارند بیان  کرد: در سال گذشته ۲ طرح دانشگاه شهید چمران اهواز در نمایشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران در هفته پژوهش مطرح شد که طرح ساخت پمپ SRP از جمله پروژه‌های کلان با صنعت نفت از جمله این طرح‌ها بود.

وی گفت: قراردادهای زیادی در خصوص مسائل اجتماعی از اعتیاد تا مسائل امنیتی و رصد آموزش عالی منعقد شده است.

ارائه ۱۲۹ پروژه پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی

مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری خوزستان نیز آب، محیط زیست، سلامت، امنیت غذایی و کشاورزی از جمله اولویت‌های پژوهش‌های کاربردی در استان اعلام کرد و گفت: ۱۲۹ پروژه از دستگاههای اجرایی دریافت شد که ۸۲ پروژه منطبق با اولویت‌های استان بود و ۴۹ پروژه در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان تایید شد.

قاسم صنگوری سواری اضافه کرد: فراخوان علمی برای مراکز علمی و پژوهشی داده شده و از همه نهادها و موسسات خواسته شد متناسب با عناوین پژوهش ها، پروپوزال به ما ارائه دهند و قرار است تا آخر هفته پروپوزال‌ها نهایی و در کارگروه مربوطه بررسی شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبار به پژوهش‌هایی تخصیص می‌یابد که مشکلی از استان را حل کنند گفت: پروژه‌های دستگاههای اجرایی نسبت به پارسال ۲ برابر شده و امید است این جهش باعث حل مشکلات شود.

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در خصوص نمایشگاه هفته پژوهش گفت: این نمایشگاه یکم تا سوم دی ماه در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی اهواز با حضور دستگاههای اجرایی، صنایع و فن بازار شامل ۳۰ استارتاپ و شرکت فن آور برگزار می‌شود.

ایرج کاظمی نژاد بیان کرد: در این نمایشگاه غرفه ای برای ارائه نیازهای صنایع اختصاص می‌یابد.

وی گفت: تا کنون ۱۳ سازمان و دستگاه اجرایی درخواست غرفه کرده‌اند و سال گذشته ۲۱ شرکت یا دستگاه اجرایی غرفه داشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار