تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش آمریکا برای تفرقه بین شیعه و سنی در عراق بیهوده است
 امام جمعه موقت آبادان با اشاره به تفرقه افکنی همیشگی آمریکا گفت: تلاش آمریکا برای ایجاد تفرقه بین سنی و شیعه در عراق بیهوده است.

حجت‌الاسلام عادل فریحی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان اظهارداشت: آمریکا امروز با توجه به شکست‌های گذشته بدنبال ایجاد آشوب و استفاده از فرصت در عراق و دیگر کشورها برای جبران است ولی دولت مردمی عراق مانع از این تفرقه‌افکنی آمریکایی‌ها می‌شود.

وی با اشاره به طراحی آمریکا برای جنگ شیعه و سنی در عراق افزود: آمریکا با هزینه‌های میلیاردی تکفیری‌ها و داعش را به جان مردم انداخت و هفت سال برای تسلط دوباره بر منطقه فنته انگیزی کرد ولی موفق نشد.

امام جمعه موقت آبادان گفت: آمریکا با نقشه کشتارسازی، فتنه داخلی، تخریب اموال عمومی و بهانه کردن گسل‌های اجتماعی و اقتصادی عراق به دنبال نابودی دولت مردمی این کشور است.

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو ادامه داد: دانشجویان با تقویت علم و دانش خود نقش مهمی در خودکفایی، سربلندی و پیشرفت کشور دارند و با هوشیاری خود در ناکامی و سرکوبی دشمنان موثر هستند.

حجت الاسلام فریحی ترویج افکار بیگانه و شیطانی در دانشگاه‌ها را از تهدیدهای این حوزه عنوان و تصریح کرد: دانشجویان هرگز اجازه نفوذ را به دشمن نداده‌اند.

وی خواستار رفع محرومیت‌های آبادان شد و گفت: شرایط شهری در آبادان اعتراض شهروندان را در پی داشته و امید است این مشکلات با نگاه مثبت مسئولان رفع شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار