تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۹۲۴۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان:
کمبود گاز LPG در خوزستان وجود ندارد/سامانه ثبت نام صیادان راه اندازی می‌شود
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان گفت: کاهش توزیع گاز LPG در استان وجود ندارد و بدلیل خطرات استفاده در خودرو از این گاز، سهمیه ای در نظر گرفته نشده است.
 نعمت الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان خوزستان  گفت: مقایسه سهمیه گاز LPG آذرماه پارسال و امسال نشان دهنده این است که در توزیع کپسول گاز LPG در استان کاهش نداشته ایم، اما انحراف در توزیع محسوس است.

او با بیان اینکه استفاده از کپسول‌های گاز LPG برای پخت و پز و گرمایشی بوده و استفاده در موارد دیگر غیراستاندارد است، بیان داشت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان خوزستان نیز سهمیه‌ای برای مصرف خودرو‌ها در نظر نگرفته است.

نجفی اظهار کرد: درحال حاضر برای ۱۳ واحد از تاسیسات استان که از گاز مایع استفاده می‌کنند، این نوع سوخت تامین می‌شود و مشکلی در تامین آن وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در آذرماه امسال، ۷ هزار و ۶۰۰ تن گاز مایع برای مناطق بدون گاز در نظر گرفته و تامین شده است.

اختصاص سهمیه نفت سفید به مناطق فاقد گاز طبیعی

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان، سهمیه نفت سفید به مقدار بسیار خوب برای شهرستان ایذه و اندیکا که بیش‌ترین خانوار‌های محروم از گاز طبیعی در استان دارند، در نظر گرفته شده است که سهمیه‌ای به میزان ۶۰۰ تا یکهزار به آن تحویل داده خواهد شد.

نعمت الله نجفی تصریح کرد: معرفی محل‌های معتمد برای توزیع نفت سفید در شهرستان‌های ایذه و اندیکا باید از سوی فرمانداران و بخشداران انجام شود.

او با بیان اینکه استان خوزستان جز استان‌های گرمسیری به شمار می‌رود و مصرف بنزین در فصل تابستان به واسطه استفاده از کولر خودرو‌ها افزایش می‌یابد و همچنین خودرو‌های پلاک سفید که تاکنون سهمیه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: لزوم تفاوت در میزان سهمیه خودرو‌ها در استان‌های گرمسیری و سردسیری نیز به وزارت نفت و دولت انعکاس خواهد یافت.

راه اندازی سامانه ثبت نام سوخت برای صیادان

نجفی در ادامه گفت: ۳ هزار خانوار جزو قشر ماهیگیر و صیاد در شهرستان هندیجان هستند که یکهزار و ۷ نفر از آن‌ها از سوی سازمان شیلات استان خوزستان معرفی شده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: مقرر شده سهمیه‌ای برای صیادان و ماهیگیران در نظر گرفته شود و وزارت نفت بزودی نتایج تصمیم گیری‌ها و میزان سهمیه را اعلام خواهد کرد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان، سامانه‌ای برای ثبت نام صیادان و ماهیگیران راه اندازی و فعال می‌شود تا بتوانند از سهمیه بندی بنزین بهره‌مند شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار