تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
مخالف تخریب رستوران‌های حاشیه رودخانه کارون اهواز هستیم
مخالف تخریب رستوران‌های حاشیه رودخانه کارون اهواز هستیم
 استاندار خوزستان گفت: موافق تخریب رستوران‌های حاشیه کارون نیستیم که سرمایه ملی از بین برود، ضمن اینکه عموم از آنها استفاده می کنند و در مواقع لازم بسته می شوند.

 غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در آیین کاشت ۳۵۰ هزار نهال در خوزستان با شعار ملی نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز اظهار کرد: برای ساخت رستوران‌های حاشیه رودخانه کارون در مقطع اهواز به کسی مجوز ندادیم؛ استانداری خوزستان به عنوان یک دستگاه حاکمیتی متولی صدور مجوز نیست.

وی افزود: یک سری رستوران سال‌های قبل ساخته شده که استانداری در گذشته برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر و ایجاد یک فضای آرام و جذاب برای مردم اهواز موافق ساخت بوده است؛ همان موقع هم برای در حریم رودخانه بودن آنها محل مناقشه بوده ولی به هر حال ساخته شده و برای آنها سرمایه گذاری صورت گرفته است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در سیل اخیر هم که این رستوران‌ها را آب گرفت و تعطیل شدند ولی بر اساس انجام کار تحقیقاتی سازمان آب و برق خوزستان از سوی مشاور و متخصصان امر اعلام شده که رستوران‌ها هیچ نقشی در سیل ندارند و هیچ خللی در عبور آب ندارند.

شریعتی ادامه داد: این رستوران‌ها از قبل ساخته شده و شاید بخشی از آن اخیراً تکمیل شده باشد؛ از سال ۹۲ و ۹۳ شروع به کار داشتند، تعدادی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و یکی هم چند وقت قبل افتتاح شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به تحقیقاتی که شرکت مشاور آن هم بدون اطلاع ما برای سازمان آب و برق خوزستان انجام داده است؛ این رستوران‌ها خللی در بروز سیل یا مشکلی در عبور آب ایجاد نمی کنند؛ چون نه در بستر بلکه در حریم رودخانه هستند و در نتیجه وجود آن در زمانی که رودخانه سیلابی نیست مشکل خاصی پیش نمی آورد.

استاندار خوزستان یادآور شد: این رستوران‌ها برای عام است و برای خاص نیست و کل مردم اهواز، استان و یا ایران (در صورتی که به اهواز سفر داشته باشند) قابل استفاده است.

شریعتی در پایان گفت: موافق تخریب این رستوران‌ها نیستیم که سرمایه ملی از بین برود، ضمن اینکه عموم از آنها استفاده می کنند و در مواقع لازم بسته می شود؛ با توجه به اعلام شرکت مشاور با اطمینان علمی بیشتری می توانیم تصمیم گیری کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار