تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۴۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز: ظرفیت بیشتری برای ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس داریم
 فرماندار اهواز از ثبت نام ۹۰ نفر از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون  تا روز گذشته خبر داد و گفت: این حوزه ظرفیت بیشتری برای ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس را دارد.

 جمال عالمی نیسی در در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در فرمانداری اهواز  روند ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت:  با وجود اینکه در چهارمین روز از مهلت ثبت نام قرار داریم اما این حوزه انتخابیه همچنان از ظرفیت بالایی در رابطه با ثبت‌نام داوطلبان برخوردار است.

جمال عالمی نیسی ادامه داد: انتظار می‌رود که داوطلبان پیش از ساعات پایانی مهلت تعیین شده برای انجام ثبت‌نام به ستاد انتخابات مراجعه کنند.

وی از ثبت نام حدود ۹۰ نفر تا روز گذشته خبر داد و گفت: امروز نیز مراجعه داوطلبان به ستاد انتخابات برای انجام مراحل ثبت‌نام روبه  رشد است.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اهواز با اشاره به تفکیک جنسیتی داوطلبان، گفت: تا روز گذشته ۱۰ درصد از ثبت نام کنندگان را بانوان تشکیل داده‌اند.

نیسی تصریح کرد: انتظار می‌رود که داوطلبان از فرصت به وجود آمده بیشتر استفاده و به ستاد انتخابات مراجعه کنند و این درحالی است که فردا آخرین مهلت تشکیل هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به گفته وی با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته این هیات تا فردا در فرمانداری اهواز تشکیل خواهد شد.

رئیس شورای تامین شهرستان اهواز به آغاز شروع رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از روز شنبه هفته آینده اشاره‌کرد و گفت: قرار است در مهلت قانونی که ۱۰ روز مشخص شده، به صلاحیت داوطلبان رسیدگی شود.

نیسی با اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه مشکلی در زمینه انجام ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در اهواز وجود نداشته، افزود: تمام داوطلبان با همه مدارک لازم مراجعه داشته‌اند و با توجه به اشرافی که هیات نظارت دارد کار تطبیق مدارک افراد روند عادی دارد.

  وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر انجام ثبت نام اولیه داوطلبان به صورت اینترنتی تاکید کرد و گفت: سپس داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به حوزه انتخابیه مراجعه کنند و ثبت نام خود را نهایی کنند.

ثبت نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکشنبه ۱۰ آذر آغاز و به مدت هفت روز (پایان وقت اداری ۱۶ آذر) از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی خوزستان ادامه خواهد داشت.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

تعداد ثبت نام کنندگان در سه روز نخست در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ۶۱ نفر؛ آبادان ۲۰ نفر؛ ایذه و باغملک ۱۵ نفر، اندیمشک ۱۵ نفر؛ دزفول ۹ نفر؛ دشت آزادگان و هویزه ۱۲ نفر؛ مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل ۱۰ نفر؛ شوش ۹ نفر؛ خرمشهر ۹ نفر؛ بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی هفت نفر؛ شوشتر و گتوند هفت نفر؛ بهبهان و آغاجاری هفت نفر؛ رامهرمز و رامشیر هفت نفر و شادگان ۶ نفر بوده است.

دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد. انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در خوزستان انجام نمی‌شود.

استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این تعداد نماینده در انتخابات دوم اسفند تغییری نخواهد داشت. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام با سه نماینده بیشترین تعداد نمایندگان را در حوزه های انتخابیه خوزستان دارند.

در انتخابات مجلس دهم در خوزستان بیش از ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۳۶۴ نفر ازاین تعداد تایید شده بود.بر اساس این گزارش، تعداد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان در پایان چهارمین روز ثبت‌نام به ۲۹۸ نفر رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار