تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۹۲۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوای پنج شهر خوزستان آلوده است
  اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان هوای پنج شهر استان را آلوده اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، شاخص کیفی هوای شهرهای استان در ۲۴ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱صبح امروز، هندیجان ۱۵۳ در شرایط ناسالم و شادگان ۱۳۰، ماهشهر ۱۴۶، آبادان ۱۱۱ و اهواز ۱۱۲ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارند.

باران دیروز شرایط هوای شهرهای استان را بهبود بخشید و به جز سوسنگرد که با شاخص کیفی ۱۰۱ ناسالم برای گروه های حساس بود، هوای سایر شهرها آلوده نبود. هوای گتوند، رامشیر، رامهرمز، بندر امام، شوش و بهبهان دیروز در شرایط پاک و هوای حمیدیه، خرمشهر، اندیمشک، شوشتر، ماهشهر، هندیجان، آبادان، اهواز و شادگان در شرایط قابل قبول بوده اند.

عامل آلایندگی هوای شهرهای استان ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون گزارش شده است.

۱۱ آذر هوای هشت شهر خوزستان آلوده بوده و شوش، آبدان، ماهشهر، اهواز، اندیمشک، شادگان، سوسنگرد و هندیجان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشتند.

هواشناسی خوزستان پدیده غالب این ایام را مه و مه رقیق پیش بینی و اعلام کرده موج بعدی بارش روز جمعه وارد استان می شود.

بر اساس این گزارش، شرایط وارونگی دما از ۱۷ آبان بر استان حاکم بوده که در حدود ۱۱ شهر را در برخی روزها با مشکل مواجه کرده است.

در روزهای گذشته نیز تهران و تعدادی از کلانشهرها به دلیل شرایط وارونگی و آلودگی هوا، تعطیلی اعلام کرده اند.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می رود و نشان میدهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که ممکن است افراد چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.

بر اساس این شاخص، در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامدی بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به‌ طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علائم تنفسی شوند؛ افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

شرایط هوای بسیار ناسالم (۲۰۱-۳۰۰) هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است. با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

شرایط هوای خطرناک (۳۰۰- ۵۰۰) وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است. همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار