تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۹۲۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال نمایندگان خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته سیزدهم از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می‌روند.

  هفته سیزدهم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که هر سه نماینده خوزستان بازی نه چندان سختی در پیش دارند و روی کاغذ شانس پیروزی برابر حریفان را دارند.

در هفته دوازدهم این رقابت‌ها تیم نفت آبادان نتیجه‌ای فراتر از انتظار کسب کرد و موفق شد در مشهد، تیم شهرخودرو مدعی عنوان قهرمانی را شکست دهد؛ تیم‌ فولاد در مصاف با گل گهر سیرجان بازی خوبی به نمایش گذاشت و مقابل این تیم پیروز شد. نفتی‌های مسجدسلیمان در این هفته میزبان ذوب آهن بودند که این دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید.

اما در هفته سیزدهم رقابت‌ها نفت مسجدسلیمان به مصاف گل گهر می‌رود که هفته پیش مقابل فولاد مغلوب شد و در این دیدار از انگیزه بسیاری برخوردار است، نفت آبادان در خانه رو در روی پیکان قرار می‌گیرد و فولاد دیگر نماینده خوزستان در لیگ برتر، میهمان تیم سایپا است.

سایپا - فولاد

شاگردان جواد نکونام تاکنون ۱۹ امتیاز کسب کرده و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت آبادان در رده پنجم جدول قرار دارند. فولادی‌ها هفته گذشته برابر گل گهر برد شیرینی داشتند که این موضوع انگیزه بازیکنان تیم فولاد را برای کسب ششمین برد بیشتر می کند.

فولادی‌ها تاکنون ۹ بار موفق به گلزنی شدند و ۶ بار ازسوی حریفان گل دریافت کرده‌اند؛ در سوی مقابل تیم سایپا تهران ۹ گل به ثمر رسانده و ۱۶ گل دریافت کرده‌ است. در تیم فولاد خوزستان ایوب والی کتاپیتان و مدافع فولادی ها با سه گل زده بهترین گلزن این تیم است و در تیم سایپا محمدرضا سلیمانی با سه گل زده بهترین گلزن است. 

یکی از مهم ترین نقاط قوت تیم جواد نکونام در این فصل، خط دفاعی این تیم است که چهارمین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد و بی‌شک شهاب گردان نقش زیادی در ثبت این آمار داشته است. دروازه بان باتجربه فولاد عملکرد خوبی در این فصل لیگ برتر به جا گذاشته و در حال رقابت با دیگر گلرهای مطرح لیگ است. 

تیم سایپا نیز به دنبال برد در این دیدار بوده تا از انتهای جدول فاصله گرفته و امتیازات خود را نسبت به حریفان بیشتر کند. این تیم با چند تغییر، فصل را به نسبت خوب شروع کرد اما در ادامه روند آنها سیر نزولی به خود گرفت؛ شاگردان صادقی در ۱۲ بازی قبلی خود ۱۰ امتیاز کسب کرده و در مکان سیزدهم قرار دارند. سرمربی نارنجی‌پوشان معتقد است که روند تیمش روز به روز بهتر می‌شود و هواداران نسبت به بقای تیم در لیگ امیدوار باشند.

بازیکنان فولاد خوزستان در این فصل با جواد نکونام نتایج خوبی گرفته‌اند اگرچه در چهار هفته گذشته با ۲ شکست، یک تساوی و یک برد عملکرد ضعیفی داشتند. پیروزی برابر سایپا می‌تواند سکوی پرتابی برای نکونام باشد تا محبوبیت بیشتری در بین هواداران کسب کند و خاطرات خوبش با تیم نساجی را بار دیگر با تیم فولاد تکرار کند.

تیم فولاد خوزستان با تصمیم نکونام پیش از سایر تیم‌های لیگ برتری تمرینات آماده‌سازی خود را شروع کرد و علاوه بر برگزاری چهار اردوی تمرینی در شهرستان‌های مختلف، چندین بازی تدارکاتی انجام داد که این کار در کسب نتایج خوب آنها موثر بود. 

بازی این ۲ تیم، جذابیت خاص خود را دارد و هواداران هر ۲ تیم خواستار ارایه یک فوتبال هجومی از بازیکنان هستند. خط دفاع فولاد نقطه قوت آنها است؛ حضور ایوب والی و عارف آقاسی در فولاد باعث استحکام خط دفاعی این تیم شده و در سوی مقابل وجود آرمان رمضانی به خط تهاجمی سایپا قدرت بیشتری داده است حال باید دید جنگ بین نکونام و صادقی به سود کدام یک تمام می شود.

نفت آبادان - پیکان

تیم نفت آبادان در این هفته از رقابت‌ها در خانه برابر تیم میانه جدولی پیکان صف‌آرایی می‌کند که روی کاغذ شانس برد تیم نفت آبادان بیشتر است؛ عملکرد خوب نفتی‌های آبادان در ۱۱ بازی گذشته نشان می‌دهد که آنها در خانه بازی‌های خوبی ارایه می‌دهند و تمام تیم‌ها از این موضوع به خوبی مطلع هستند.

آبادانی‌ها که تاکنون با پنج برد، چهار تساوی و ۲ شکست توانستند ۱۹ امتیاز به دست آورند در صورت کسب سه امتیاز از این بازی می‌توانند جایگاه خود را بهبود دهند و به همین دلیل دراگان اسکوچیچ از حساسیت بازی به خوبی آگاه است. پیکان اکنون با ۱۲ امتیاز در مکان دهم لیگ قرار دارد که برای پیوستن به تیم های بالای جدول به پیروزی در این دیدار نیاز دارد. 

آل‌کثیر بازیکن خط حمله برای گلزنی نفت آبادان است و در سوی مقابل شهریار مغانلو که در صدر جدول گلزنان قرار دارد تلاش خواهد کرد تا به گلزنی خود ادامه دهد.نفتی ها با ۹ گل خورده عملکرد ضعیفی در خط دفاع داشتند و کادر فنی تیم باید فکری به حال این موضوع کند، همچنین تیم پیکان با ۱۵ گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را داشته است.

دیدار هفته گذشته نفت با شهرخودرو برای برزیلی های ایران بسیار خوش یمن بود؛ آنها با وجود اینکه در خانه حریف بازی می‌کردند عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند و با نتیجه یک بر صفر از سد این تیم عبور کردند.

بازی‌های نفت آبادان در این فصل نشان داد که آنها می‌توانند در برابر تیم‌های مدعی لیگ حرفی برای گفتن داشته باشند اگرچه هنوز ابتدای راه هستند و بازیکنان و کادر فنی باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند. تیم صنعت نفت آبادان در این فصل از بازی‌های خانگی به خوبی بهره برده و تاکنون به هیچ تیمی باج نداده است. البته این نماینده خوزستان از لحاظ مالی وضعیت خوبی نداشته و تاکنون فشار زیادی به بازیکنان این تیم وارد شده است. 

تیم پیکان با وجود اینکه ۲ بازی عقب افتاده دارد، در این فصل تاکنون نتایج ضعیفی کسب کرده و حسین فرکی سرمربی پیکان به خوبی از این موضوع آگاه است. هر ۲ تیم پیکان و نفت آبادان از مربیان خوب و با تجربه ای بهره می برند و تقابل ۲ تیم در نوع خود دیدنی است.

گل‌گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر باید بیرون از خانه به مصاف تیم پرانگیزه گل‌گهر برود. نبردی که می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که از یک سو تیم نفت به دنبال روند شکست ناپذیری خود بوده و در سوی مقابل تیم گل‌گهر برای فرار از سقوط به لیگ پایین تر در اندیشه کسب سه امتیاز این دیدار است.

نفتی ها در این فصل با مهدی تارتار تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم ها را به خود جلب کرده است. این تیم از ۱۲ بازی گذشته خود تاکنون سه برد و ۹ مساوی کسب کرده و با ۱۸ امتیاز در مکان هفتم رده‌بندی قرار دارد.

تیم گل‌گهر هفته گذشته برابر دیگر نماینده خوزستان یعنی تیم فولاد ششمین باخت خود را متحمل شد تا همچنان در بحران باقی بماند از طرفی شکست‌ناپذیری تیم نفت مسجدسلیمان، انگیزه بازیکنان گل‌گهر را برای پاره کردن نوار شکست‌ناپذیری نفت بیشتر می‌کند. نفتی‌ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و در کنار سپاهان تنها تیم بدون شکست رقابت‌ها هستند.

تارتار که در نخستین حضورش با تیم پارس‌جنوبی جم در لیگ برتر، نتایج خوبی گرفت و به عنوان پنجمی رسید حال به دنبال تکرار این موضوع است و تلاش می‌کند جایگاه هفتم تیم نفت مسجدسلیمان را در جدول بهبود دهد هر چند در برابر حریفان قدرتمند لیگ کار دشواری در پیش دارد.

نفت مسجدسلیمان اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم‌های لیگ نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش تاکنون نتایج درخشانی کسب کرده است. شاید خوشبین‌ترین طرفدار نفت مسجدسلیمان تصور نمی‌کرد که این تیم بتواند در پایان هفته دوازدهم لیگ، خود را به عنوان یک مدعی معرفی کند اما مهدی تارتار نشان داد که با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.  

تقابل تارتار و جلالی به عنوان ۲ مربی متفکر و صاحب سبک به طور حتم بسیار جذاب و دیدنی است. مربی جوان نفت مسجد سلیمان نگاه ویژه‌ای به این بازی داشته تا بار دیگر نشان دهد حتی در خارج از خانه به سختی برابر حریفان امتیاز می‌دهد، نفتی‌ها که در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند، در بازی با گل‌گهر به دنبال استمرار روند خوب خود هستند.

دیدار نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر:

چهارشنبه ۱۳ آذر:

سایپا - فولاد (ورزشگاه دستگردی تهران - ساعت ۱۵:۱۵)

پنجشنبه ۱۴ آذر:

گل گهر - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان - ساعت ۱۶)

نفت آبادان - پیکان ( ورزشگاه تختی آبادان - ساعت ۱۶:۳۰)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار