تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۹۲۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان:
لایروبی انهار شهری و روستایی آبادان در حال انجام یا تمام شده است
 معاون عمرانی فرمانداری آبادان گفت: در حال حاضر کار لایروبی انهار شهری و روستایی این شهرستان در حال انجام و یا تمام شده است.

محمد طاهری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کار لایروبی انهار منطقه طویشه آبادان در جمع خبرنگاران افزود: کار لایروبی انهار در طویشه شامل ۱۰ نهر فرعی و یک نهر اصلی به طول ۱۰ کیلومتر با تلاش و همکاری قرارگاه کربلا، جهاد کشاورزی و فرمانداری در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کار لایروبی انهار منطقه فیه به طول ۱۵کیلومتر انهار فرعی و اصلی تمام شده است، اظهار کرد: در روستای آلبوحمید دهستان منیوحی از بخش اروندکنار نیز۴ نهر به طول ۸ کیلومتر با همکاری بخشداری اروندکنار، سازمان آب و برق خوزستان، جهاد کشاورزی و فرمانداری آبادان در حال لایروبی هستند.

وی از احیاء و توسعه کشاورزی و ایجاد و تقویت سیل بندها به عنوان اهداف انجام کار لایروبی نام برد و تصریح کرد: در روستای خزعل آباد نیز ۳ هزار لوله برای باز کردن انهار و رساندن آب از رودخانه اروندرود به نخیلات و کشاورزی کار شده است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان افزود: ۴ کیلومتر از انهار روستای نهر ازرق از دهستان نصار نیز با همکاری و تلاش سازمان آب و برق، جهاد کشاورزی و فرمانداری آبادان در حال لایروبی است.

طاهری با یادآوری آنکه در حوزه شهری اروندکنار ۱۳ نهر وجود دارد، ادامه داد: تاکنون کار لایروبی در ۳ نهر دایر، ابوچمبه و ابودگل به اتمام رسیده و ضمن اینکه کار لایروبی نهر حَد نیز توسط سازمان آب و برق و با همکاری فرمانداری آبادان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در ۲۶ نهر از روستای طره بخاخ از توابع بخش مرکزی آبادان کار لایروبی به طول ۲۶ کیلومتر توسط جهاد کشاورزی، بخشداری مرکزی و فرمانداری آبادان انجام شده است.

وی با شرح اینکه متوسط انهار منشعب شده از بهمن‌شیر یک کیلومتر است، تصریح کرد: در روستای سادات نیز ۸ کیلومتر، در روستای مدن پنج کیلومتر و در روستای آلبوعبادی نیز ۶ کیلومتر از انهار لایروبی شده است.

وی با تأکید بر اینکه عزم جدی در زمینهٔ لایروبی انهار به وجود آمده و همچنان این کار ادامه دارد، یادآور شد: در فاز بعدی کار لایروبی انهار در چوئبده و تنگه‌ها دنبال می شود و به انجام می رسد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار