تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۹۲۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۵۰۰میلیارد تومان کمک‌ بلاعوض برای دوگانه‌سوزشدن ۱.۴میلیون خودرو‌ی عمومی
معاون وزیر نفت اعلام کرد: همه خودرو‌های عمومی کشور برای دوگانه‌سوزشدن کمک بلاعوض می‌گیرند.
  علیرضا صادق‌آبادی با اشاره به برگزاری جلسه شورای‌عالی اقتصاد در روز دوشنبه یازدهم آذرماه گفت: در این جلسه به‌پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه مصوب شد 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه‌سوز کردن بیش از یک میلیون و چهارصد هزار وانت، تاکسی، ون و دیگر مسافربر‌های شخصی اختصاص یابد.

وی افزود: هدف از این اقدام حمایت و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به‌استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: براین‌اساس دولت مکلف می‌شود برای تبدیل خودرو‌های عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودرو‌ها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت نماید.

به‌گفته وی این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در بر گرفته و کل خودرو‌های تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور را شامل می‌شود.

صادق‌آبادی اضافه کرد: سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودرو‌های یادشده، بیش از 6 هزار و پانصد میلیارد تومان می‌باشد که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تأمین و پرداخت خواهد شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار