تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حوزه اجتماعی کشور به روستاها بدهکار است
 مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به روستاها بدهکاری زیادی دارند چرا که در روستاها، بیشتر در مباحث عمرانی، خدماتی و ... ورود می‌شود.

محمدصادق کریمیکیا روز دوشنبه در آیین گشایش کتابخانه عمومی قمر بنی هاشم(ع) در روستای رمیله رامشیر بیان کرد:دولت در حوزه‌های اجتماعی خود را مکلف می‌داند تا در حوزه زیرساخت اجتماعی و فرهنگی روستایی ورود کند تا اتفاقات خوبی در آن مناطق رخ دهد.

وی ادامه داد: با گشایش این کتابخانه در روستای رمیله  امیدواریم علاوه بر ارتقای وضعیت کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، نخبه پروری و تقویت درس دانش آموزان نیز اتفاق افتد و در کنار آن نخبگان بتوانند از طریق این کتابخانه به مدارج عالی دست یابند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: در دهه‌ها و سال‌های گذشته توجه بیشتر معطوف به مناطق شهری بوده و بسیاری از اعتبارت به دلایل شرایط خاص به سمت شهرها می‌رفت اما اکنون چرخشی در این حوزه رخ داده تا به وضعیت زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی در روستاها توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به خوب نبودن وضعیت اقتصادی دولت و تاثیر آن بر پروژه‌های کل کشور گفت: تکمیل برخی پروژه‌ها با توجه به وضعیت اعتبارت سخت است اما از تمامی ظرفیت خوزستان استفاده می‌کنیم تا زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی به سرانجام برسند.

کریمی‌کیا بیان کرد: احداث چنین کتابخانه ای در روستا نشان از مطالبه‌گری روستاییان دارد و این اتفاق را می‌توان تعاملی میان روستاییان با مسئولان و مجموعه دولت دانست.

وی گفت: با وجود اینکه کاستی ها زیاد است اما براساس تعامل منطقی و خردورزی می توان مانند امروز شاهد نتیجه ثمربخش در یک روستا بود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان  افزود: تلاش می‌کنیم امسال از شورای اجتماعی کشور و سهم اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی صنایع خوزستان اعتباراتی را برای شهرستان رامشیر لحاظ کنیم تا شاهد تحرک خوبی در حوزه اجتماعی رامشیر باشیم.

گذر روستاها از نیازهای اولیه

فرماندار رامشیر نیز با بیان اینکه رامشیر ۱۴۰ روستا دارد بیان کرد: روستاهای رامشیر در طول ۳۰ سال گذشته خدمات آنچنانی دریافت نکرده اند اما شتاب خدمات رسانی در دهه گذشته و به ویژه در پنج سال اخیر قابل توجه بوده و نیازهای اولیه بسیاری از روستاها مانند بهسازی، جدول کشی، آسفالت به سرانجام رسیده و الان بخشدارها به دنبال نیازهای ثانویه برای روستاهای خود هستند.

مجید حسینی نژاد بیان کرد: هم اکنون در برخی روستاهای ما روشنایی تقاطع ها، احداث مجتمع ورزشی، احداث نمادهای فرهنگی و ... ایجاد شده که نشان می دهد روستاها وارد فاز جدید می شوند.

وی گفت: تاسیس این کتابخانه در روستای رمیله، موجب ایجاد یک مکان و مرکز فرهنگی در این روستا شده که می تواند پایگاهی برای اهالی منطقه به ویژه کودکان و نوجوانان باشد؛ از سوی دیگر از طریق این مرکز کلاس‌های کنکور برای دانش آموزان تقویت می‌شود.

فرماندار رامشیر بیان کرد:  نگاه ما به حوزه کتاب ویژه است و امیدواریم در این حوزه هم افزایی صورت گیرد و بخشداران و دهیاران نیز آنچه از دستشان برمی‌آید برای حوزه فرهنگ روستاها دریغ نکنند چراکه هزینه کردن در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری برای آینده کودکان و نوجوانان همین روستاها است.

به گزارش ایرنا کار ساخت کتابخانه عمومی قمر بنی هاشم(ع) در سال ۱۳۹۳ در روستای رمیله رامشیر آغازف و روز دوشنبه به بهره برداری رسید برای احداث این کتابخانه بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

رامشیر در جنوب شرق استان خوزستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار