تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۹۲۱۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بایکوت خبری آنفلوآنزا در خوزستان
چرا با توجه به شدت گرفتن امواج این همه‌گیری و علی‌رغم آمارها و هشدارهایی که توسط مسؤولین کشوری و سایر استان‌ها داده می‌شود، مسؤولین علوم‌پزشکی خوزستان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اپیدمی آنفلوآنزا را در بایکوت خبری بگذارند؟
  اپیدمی آنفلوآنزا امسال کمی زودتر از سال‌های قبل مهمان ناخوانده نه تنها ایران بلکه حتی جهان شد و تا تاریخ ۴ آذر ماه سال جاری توانست ۳۴۲ بیمار مبتلا به آنفلوآنزای فصلی را روانه بیمارستان‌ها کند.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شیوع آنفلوآنزا در سال جاری گفت: ویروس آنفلوآنزای فصلی در سال جاری چند ویژگی داشته که یکی از آنها این است که سه هفته زودتر از سال گذشته فعال شده و وقتی ویروس زودتر فعالیت کند، یعنی می‌تواند مناطق جغرافیایی و مبتلایان بیشتری را درگیر سازد.

خوزستان در بین 5 استان در خطر...

علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره آمار فوت شدگان ناشی از آنفلوآنزا در یک هفته اخیر عنوان کرد: از دوم تا هشتم آذر ماه تعداد ۱۹ نفر به علت آنفلوآنزا در کشور فوت کرده‌اند؛ تصمیم وزارت بهداشت این شد که آمار ابتلا و فوت ناشی از آنفلوآنزا به صورت هفتگی اعلام شود؛ ۲۳۷ نفر نیز در همین هفته به این علت بستری شده‌اند.

وی اعلام کرد استان‌های گلستان، مازندران،کهگیلویه و بویراحمد،کرمان و خوزستان استان‌هایی هستند که بیشترین بروز و شیوع بیماری آنفلوانزا در آنها گزارش شده است

با در کنار هم چیدن این آمارها میتوان به این نتیجه رسید که این همه‌گیری از نقطه امن درمان‌های سرپایی و بستری‌های کوتاه‌مدت خارج شده و تلفات انسانی در پی داشته است حال با توجه به این شرایط قطعا سکوت مسؤولین بهداشت و علوم‌پزشکی خوزستان آن هم درست زمانی که معاون وزیر بهداشت این استان را جز پنج استانی میداند که بیشترین شیوع و بروز آنفلوآنزا در آن‌ها گزارش شده است جای تأمل دارد.

طبق اعلام معاون وزیر بهداشت، نقطه اوج این بیماری حداکثر تا سه هفته دیگر، یعنی تا اواخر آذر یا هفته اول دی ماه ادامه پیدا خواهد کرد اما علی‌رغم هشدارهای مسؤولین بهداشت کشوری و آموزش‌هایی که در راستای مقابله با این اپیدمی در رسانه‌های سایر استان‌ها و از زبان مسؤولین آن‌ها منتشر می‌شود، مدیران بهداشت و علوم‌پزشکی خوزستان  حتی از یک توضیح و یا اخطار پزشکی که نه در راستای مسؤولیت فعلی‌شان بلکه به دلیل سوگندنامه پزشکی‌شان در جهت حفظ جان مردم باشد امتناع کرده‌اند.

سکوت و عدم پاسخگویی علوم پزشکی خوزستان

ایرج نظری، رئیس علوم‌پزشکی خوزستان در مقابله با خطرات و تبعات احتمالی ناشی از این همه‌گیری در پاسخ به خبرنگار فارس سکوت اختیار کرد.

سید مهدی حسینی‌زاده، سرپرست بهداشت خوزستان و فرهاد صفدری، مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان نیز در پاسخ به وضعیت این اپیدمی در خوزستان به این جواب اکتفا کردند:واقعیتش از صبح رسانه های دیگر هم تماس گرفتند اما سخنگوی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر دکتر گویا هستند و ایشان آمار آنفلوآنزا را به صورت کشوی اعلام می‌کنند.

متولی حوزه سلامت در خوزستان یعنی دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید  مشکل همیشگی عدم پاسخگویی به رسانه ها را حل کنند و مسؤولان این دانشگاه خود را موظف به  پاسخگویی به افکار عمومی کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار