تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازارچه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار اهوازی افتتاح شد
  بازارچه خوداشتغالی بانوان اهوازی با هدف احیای صنایع و خوداشتغالی اقشار مختلف به ویژه بانوان خودسرپرست و حمایت از این قشر، عصر امروز با حضور استاندار خوزستان در منطقه کوی رمضان افتتاح شد.

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح بازارچه خوداشتغالی بانوان که شامگاه یکشنبه (۱۰ آذرماه) در کوی رمضان برگزار شد، اظهار کرد: به همت شهرداری اهواز، دفتر امور بانوان استانداری خوزستان و سازمان‌های مردم‌نهاد توانستیم بازارچه خود اشتغالی بانوان را افتتاح کنیم. از افرادی که در این بازارچه شاغل هستند به مدت سه ماه اجاره دریافت نخواهد شد و بیمه هم می‌شوند تا بتوانند روی پای خود بایستند. در بین این افراد مددجویان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و معلولین نیز حضور دارند. 

وی افزود: تمهیدات لازم دیده شده و تسهیلاتی در اختیار این بانوان قرار خواهد گرفت تا برای زنان سرپرست خانوار، معلولین و اقشار محروم شرایطی فراهم شود که زندگی خود را بهتر اداره کنند. 

به گزارش ایسنا، استاندار خوزستان گفت: چنین اقداماتی در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم باید گسترش یابند و امکانات لازم در اختیار این افراد قرار بگیرد تا خوداتکایی آنها افزایش یابد.

در ادامه موسی شاعری شهردار اهواز هم اظهار کرد: سازه این بازارچه از گذشته در منطقه کوی رمضان وجود داشت و در حال حاضر شاهد افتتاح کاربری این بازارچه هستیم.

وی افزود: در پی پیگیری‌های اداره‌کل بانوان استانداری خوزستان این مکان به صورت اختصاصی برای خوداشتغالی بانوانی که خودسرپرست یا سرپرست خانوار هستند، در نظر گرفته شده است. این کار در راستای عمل به رسالت‌های اجتماعی مدیریت شهری انجام شده است.

شهردار اهواز تصریح کرد: طبیعتا چنین کارهایی و حتی کارهای بهتری باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد البته دستگاه‌های دیگر هم باید در این زمینه همکاری کنند.

شاعری گفت: امیدواریم با پیگیری اداره‌کل بانوان استانداری خوزستان وام‌های مورد نظر در اختیار این بانوان قرار گرفته شود. ما هم به عنوان مدیریت شهری آمادگی داریم نمونه‌های بهتر با جانمایی مناسب‌تر برای ایجاد بازارچه‌های ویژه بانوان اختصاص دهیم. در کنار این اقدامات، برای توانمندسازی بانوان باید حوزه اجتماعی ما با همکاری استاندای برنامه‌ریزی کند که امیدوایم این کارها سریعتر انجام شود.

وی بیان کرد: این بازارچه به مدت سه ماه به صورت رایگان در اختیار زنان شاغل در آن قرار  می‌گیرد و استانداری نیز تسهیلات  در اختیار آنها قرار خواهد داد تا به خودکفایی برسند. پس از سه ماه نیز در برنامه داریم یک دوره تنفس برای بازپرداخت در نظر گرفته شود تا خودکفا شوند و امرار معاش کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار