تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۹۲۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:
اعتبارات وزارت برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان کافی نیست
 معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شرایط اعتباری و به ناچار، تنها دانش‌آموزانی که باید مسافت بیشتری برای رسیدن به مدرسه طی کنند و دانش‌آموزانی که محروم‌تر هستند، از سرویس ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند.

عزیزالله آروین در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۰ آذرماه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با افزایش یا کاهش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل ارتباط مستقیم دارد. با توجه به شرایط فرهنگی حاکم در روستاها و مناطق محروم، تامین نبودن سرویس ایاب و ذهاب، باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: در استان ۲۲ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموزان داریم که نیازمند سرویس ایاب و ذهاب هستند. از این تعداد ۱۲ هزار ۸۰۹ نفر را دختران و ۹ هزار و ۷۱۲ نفر را پسران تشکیل می‌دهند.

 معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان هزار و ۱۳۱ وسیله نقلیه و بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. اعتباری که وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌کند کافی نیست و همچنین در توان آموزش و پرورش استان هم نیست که اعتبار  سرویس مدارس همه دانش آموزان را پرداخت کند.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط اعتباری و به ناچار، تنها دانش‌آموزانی که باید مسافت بیشتری را برای رسیدن به مدرسه طی کنند و شرایط ویژه دارند و دانش‌آموزانی که محروم‌تر هستند، از سرویس ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند. دانش‌آموزان شناسایی شده ۵ هزار و ۳۰۰ نفر هستند که با حدود ۳۱۱ سرویس پوشش دادیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار